husnr3

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

HELG

Av Jessica - 27 mars 2011 21:44

Vet inte riktigt vad det beror på men när det kommer till helg finns liksom inte riktigt nån tid över att blogga.... iaf inte denna helg!


Så det får bli ett sånt där superlångt inlägg som jag egentligen inte gillar men men   


Fredagen började vid lunch när R slutade, vi tog en lunch tillsammans innan han och Judit for till stan för att kolla födelsedagspresent till mig + köpa en ny mobil till Ralle för hans pajade i fredags!! Själv tog jag en skogspromenad med Milla.


Kvällen spenderade jag sedan i goda vänners lag då jag hade tjejerna här på middag, bjöd på trerätters som sig bör. Recepten kommer (som vanligt) en annan dag men det blev potatissoppa med räkor, Mattias godaste fisk och sen hemmagjord kladdig chokladpudding som vi gjorde hos Linda senast vi var där. MUMS säger jag bara!! Judit hade vi fixat barnvakt hos mormor så Ralle kunde fixa lite av det sista i tvättstugan.


   Judit kom hem och fick vara med de stora tjejerna en stund, här med Anna


Lördagen började tidigt, redan halv sju vaknade Liten. Det är vi INTE vana vid!!

Sen blev det sista seriematchen för både R och mig, jag for till Gislaved o herrarna spelade hemma. Blev en runda med Milla i skogen och sen var vi allihop rätt trötta så det blev bara lite käk tillsammans med Judits mormor - igen!!!


Och så var det visst sommartid natten till idag - vi hade behövt ställa om klockan på andra hållet istället!!!!!!!! TRÖTTA!!!!


  

Klädd för söndagsskola med farmor o farfar!


 

  

Valde FULA men bekväma skor efter att ha stått o gått lite för mycket de senaste dagarna!


Och så idag har jag haft en HELDAG I ULLARED medan mamma o Ralle har varit i stugan och städat samt satt på vattnet. De släppte av mig där vid halv elva och efter en timme i skoaffären har jag strosat hela Ge-Kås runt så fötterna värkte och armarna var trötta av att ha kört världens största vagn!!! Var en hel del folk som glodde på mig om man säger så.....


         




Och lite för mycket pengar gick det verkligen åt men en del var till mamma och en hel del även till bowlingpriser men gissa själva vad notan slutade på när jag köpte mattor för över 1000 kr, grejer till Milla för nästan 1000 kr osv.... Men ändå är det ju så mycket billigare i Ullared än på andra ställen! Ett läderkoppel för 70 kr hittar man t.ex inte överallt och inte heller en hundsele för 60 kr!


Bara lite tråkigt att vi behöver så mycket grejer just nu!!


  

Ullaredsberget!!!

Hade väl egentligen behövt lämna tillbaks hälften av det jag köpte men samtidigt var det bara sånt som går åt, men OK, vi behöver nog inte köpa polie eller plastpåsar på ett år eller två! Och vintervantar till Judit är redan inhandlat... får nog göra ett eget inlägg med alla hennes plagg i veckan   


  

Judit helnöjd med sin nya dockvagn!



 
 
Emilie

Emilie

28 mars 2011 17:00

Men det är ju så härligt med Ullared. Det är så gött att det alltid finns folie och bakplåtspapper, tvål schampo, tandkräm osv hemma. Speciellt med barn i huset då man inte minns allt jämt.

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linda Halldén

29 mars 2011 20:44

ojojoj - det var shopping det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards