husnr3

Alla inlägg under februari 2011

Av Jessica - 11 februari 2011 08:16

Idag (och igår em/kväll)  är det febrigt för den lilla här i huset igen så det blir till att vara inomhus och bara ta det lugnt och mysa lite...


Judit har precis somnat om efter att ha varit vaken en stund och käkat välling...


Själv ska jag äta frukost och sen ta ut Milla en liten sväng.


Ikväll kommer mamma, Kjell o Vonne hit - om de vågar o vill förstås?! Fredagsmat och godis är vad som står på menyn, kanske bakar en kladdkaka oxå?



Hoppas på en skön fredag för er alla därute!!

Av Jessica - 11 februari 2011 08:14

    

Får man aldrig någon mat?


       

Gosar med matte


  

Och såklart även ett kort på busiga Judit!

Av Jessica - 11 februari 2011 08:10

Normalt sett städar jag alltid på torsdag efter att jag har lämnat Judit hos farmor vid halvfyra-tiden.


Igår blev det ändrade planer då farmor & farfar var borta på eftermiddagen.


Så istället för att städa av allt på en timme fick jag sprida ut det under en längre tid, och till min hjälp hade jag två duktiga hjälpredor som var hyfsat still.


Fast klart, när jag torkade golvet fick jag stänga in dem. En i köket och en i sitt rum!!! Alla sätt är bra utom de dåliga sägs det...


    

Vi kollar när mamma/matte städar toan...

Av Jessica - 10 februari 2011 11:34

Idag önskar jag att jag hade ett STORT barn, en vuxen hund i hundgården samt att jag jobbade deltid med ledig dag.


Då kunde jag krypit ner i soffan och kollat nån dålig kärleksfilm och ätit chips, choklad & ostbågar och MÅTT BRA...


Tror mina hormoner spelar ett spratt med mig idag!!!


    

Av Jessica - 8 februari 2011 21:26

Är inte särskilt bra på att hålla exakt reda på det här med vilken dag eller vecka jag är i men kollade på nätet i förra veckan och då var jag i vecka 27 så jag antar att det är 28 nu.


Och eftersom jag är daterad en söndag antar jag att jag byter vecka på måndagar - smidigt!


Igår var det iaf exakt 3 månader till BF och helt plötsligt börjar det närma sig på allvar!


Magen växer (och det runt om) och förhoppningsvis även bebisen. Allt så som sagt bra ut hos barnmorskan för några veckor sen... Mår i övrigt bra, jobbar ju bara 2 dagar per vecka och försöker sova lite längre de andra dagarna. Vissa dagar är magen hård och spänd och då är det lite jobbigare än annars men på det hela taget mår jag bra. Förutom halsbränna och uppstötningar då?


Såhär stor är magen idag:

  

Av Jessica - 8 februari 2011 20:19

Imorgon är det dax för andra gången på valpkursen och i läxa fick vi en video med inlärningstips som vi skulle titta på.


Här i familjen är vi ju extremt seriösa så givetvis tittade vi alla 4 - hoppas även på att vi slipper köra så mycket träning med Milla nu när hon har sett med egna ögon hur  man ska bete sig!?   


    

Av Jessica - 8 februari 2011 20:09

Ja, så var det dax igen och ytterligare en månad har passerat.


Man kan tycka att så mycket inte händer på en månad men just denna månaden mellan 16 & 17 månader har det hänt rätt mycket med Judit iaf....


  

Gos i mammas säng efter frukost



  • Härmar det mesta man säger
  • Kan en hel del ord på "egen hand", bl.a blöja, kissa, jacka, skor, mat, bok, äta, gurka, clementin, banan, mormor, milla, gå ut. Fast det är klart att allt säger hon inte särskilt tydligt, just mat & bok låter nästan likadant...
  • Väger ca 10 kg och är lagom lång.... nåt över 80 cm
  • Har både  74/80 & 86 samt enstaka plagg i 92
  • Har egen vilja, dvs är en rätt bestämd liten tjej
  • Både älskar och avskyr Milla, ibland är det mycket pussar och nästa sekund rycker o sliter hon i pälsen
  • Just börjat sova/somna i sin egen stora säng men mamma o pappa får fortfarande hämta varje natt
  • Har fyra tänder uppe och fyra nere samt även fyra kindtänder
  • Gillar imse vimse spindel och i ett hus vid skogens slut + babblarna såklart
  • Älskar mormor, farmor & farfar samt alla fastrar, farbröder & mostrar
  • Säger oj eller osch till det mesta samt formar munnen till ett O och slår handen för
  • Sniken med pussar men har börjat ge kramar ibland iaf
  • Sitter nästan aldrig still, absolut inte i knät förutom om hon bara är lite trött
  • Älskar sina gosefiltar, har flera stycken + några djur så att mamma ska kunna tvätta dem

  

Provar mammas kläder

Av Jessica - 8 februari 2011 17:21

Ny vecka och inte många lediga kvällar innebär frystömning och mackor och inte särskilt mycket matlagning. Men lite ska vi väl få ihop hoppas jag.


Tisdag: omelett i ugn med tomat, lök & bacon

Torsdag: lax o broccoligratäng (som vi aldrig hann med i förra veckan)

Fredag: har vi folk hemma o bjuder på enkla, snabba och GODA rostbiffspastan

Lördag: BORTBJUDNA HELA DAGEN!!!!

Söndag: Biff med fetaost & klyftpotatis + ev Sofias potatissoppa


Hoppas ni därute också får en bra matvecka!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards