husnr3

Alla inlägg under februari 2011

Av Jessica - 15 februari 2011 13:12

Idag på förmiddagen kände jag att det var dax för en dusch för Liten, ibland går det några dagar för mycket emellan tillfällena - mestadels för att hon inte gillar att duscha så vi skjuter på det....


Efteråt tog vi lite gos framför datorn!



Ibland gillar jag väldigt mycket att vara föräldraledig, man får ta vara på de gosiga stunderna!  

Av Jessica - 15 februari 2011 12:45

Glass till mellis är kanske ingen optimal lösning men idag fick det bli så i form av en muta för att Judit skulle stanna inne när jag tog ut Milla en snabbis...


Väl inne igen fick Milla en morot och då ville även Judit ha en likadan - så iväg med glassen och käka morot istället!! Hade jag väl inget direkt emot.


    


Och ja, Milla städade upp hela röran efter sig!

Av Jessica - 15 februari 2011 08:15

Här hemma brukar vi inte fira alla hjärtans dag på nåt särskilt sätt och igår hade vi verkligen inga mysplaner, jag jobbade hela dagen och R hela kvällen så vi sågs inte förrän strax efter nio när han kom hem.


Döm om min förvåning när älsklingen hade stannat på affären och köpt en bukett tulpaner och en liten chipspåse istället för choklad!!


  


Väldigt glad och väldigt överraskad blev jag - den mannen han är min!

Av Jessica - 14 februari 2011 19:36

Har inte tagit tempen idag men lite feber har hon nog allt unga fröken Judit, och supersnorig är hon och rosslig i halsen men trots det verkar det inte vara något fel på aptiten vilket känns bra!


Till kvällsmat fick hon aprikoskräm (gäller att ge dem det de gillar) och några bett på min macka men sen satte jag henne på köksbänken när jag skulle plocka in och då snodde hon till sig en brödskalk som låg på bänken och käkade upp hela....



Det är inte heller särskilt lätt att höra vad lite täppt i näsan säger!! I helgen har hon sagt k*k några gånger och det är ju inte så kul om det blir i helt fel sammanhang men så ikväll förstod jag att det är slut hon menar...   

Av Jessica - 13 februari 2011 16:39

Dagens -: de två föräldrarna som vaknade 07,15 trots att både hund och barn sov!!! Vad är sovmorgon?


Dagens +: resten av dagen som spenderats tillsammans i tv-soffan eftersom alla är mer eller mindre snoriga, febriga och hängiga och inte orkar mycket annat. Tur vi har varandra!


Snygga fräscha familjen har morgonmys i tv-soffan vid halv nio!!  

Av Jessica - 13 februari 2011 16:37

Länge har jag letat efter kaffemuggar som även skulle funka att dricka te i...


Gick förbi vår presentaffär häromdagen och såg några fina muggar i skyltfönstret så i fredags var jag där och köpte dem för mina julklappspengar!


Blandade färger så att de ska passa med vårt Höganäs-porslin!



Vad tycks?  

Av Jessica - 12 februari 2011 16:19

Liten vaknade utan feber idag men är snorig och hostar lite så vi hoppas att det är på väg åt rätt håll.   


Igår fick hon rump-Alvedon några gånger och det är som att ge henne speed. Från att ha varit hängig och ledsen går hon igång med värsta energin och far runt runt och håller låda. Nästan så att en själv inte ens orkar titta på...



Av Jessica - 12 februari 2011 16:05

Förutom lite förkylning o feber som härjar hos R och Judit har jag drabbats av hormonchock!


Mår inte bra och stör mig extremt på mycket just nu - jag som brukar bli snabbt förbannad och van vid att det har gått över några minuter senare är mer eller mindre irriterad hela tiden.


Inte kul alls men hoppas och tror att det är gravidhormonerna som hamnat på fel ställe för tillfället och att det är övergående... för att må så här i flera månader till är absolut inget jag önskar!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards