husnr3

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

En dag full med dubbla känslor!

Av Jessica - 9 december 2010 17:22

Nu har vi lånat hem en dator så att jag kan uträtta en del viktiga ärenden till vår egen är fixad, tyvärr har jag ju inte tillgång till så många av de bloggar jag brukar läsa så är det nån som läser här så lämna gärna en kommentar så att jag kommer åt er blogg.


Idag har varit en ganska jobbig dag med både väldigt positiva men oxå väldigt negativa känslor och hela jag, både fysiskt och mentalt, mår sådär.


Vet inte om Liten kände på sig vad som skulle hända idag för hon har sovit hur kass som helst och hållt både mig och R vakna i omgångar inatt. Så det var två trötta föräldrar som steg upp imorse, R betydligt tidigare än mig!


Strax före nio åkte jag till hans jobb och hämtade honom och sen for vi iväg till Värnamo för ultraljud!! Det är bara 1 bebis som väntas här i huset och det är vi glada för, med en Liten oxå (som ju förresten blir Stor nu) känns det som att det räcker...


Fick BF flyttat från 9:e maj till 7:e och det känns inte heller fel, med Judit blev vi flyttade tre dar åt andra hållet. Inte för att det spelade så stor roll för hon kom ju tre veckor för tidigt.


En busig liten krabat är det i magen iaf, han (ja, vi tror på en kille även denna gång - kan inte ha mer än fel) hade först ingen lust att vända på sig trots bunkade på magen och att jag fick ligga på sidan. Till slut fick jag gå upp och tömma blåsan för att utrymmet i magen skulle ändra på sig så att barnmorskan kunde ta sina mått.


Efter sjukhusbesöket åkte vi vidare till nästa ställe som var betydligt tråkigare som ni förstår, till veterinären. De var supersnälla och vi fick ett rum där Moa fick lugnande vilket tog ner tempot och hennes orolighet lite grann. Ögonen rullade bakåt och de blodsprängda vitorna kom fram men ligga ner det ville hon inte. Efter en halvtimme eller så lämnade vi henne där så att hon skulle få sin sista spruta och sen somna in. Varken jag eller Ralle kände att vi orkade vara med och jag kan bara hoppas att hon inte kände på sig vad som var på gång. Att sitta på golvet och kela med henne var iaf ett bra sätt att ta farväl på och även om det är jobbigt känner jag ändå att det på sikt var det bästa beslutet för hon levde inget riktigt värdigt liv nu de sista veckorna. T.ex igår när R kom hem från jobbet stängde vi in Moa i vardagsrummet och där satt hon och kollade på och medan resten av familjen var i köket...


Väl hemma tittade jag igenom tidningen och såg en dödsannons på en kille som var lika gammal som jag, med familj och barn. Helt plötsligt fick livet lite annat perspektiv och jag kände att hur ledsen jag än är för Moa ska man vara glad för det man har, en ny bebis på väg och en alldeles underbar och stor familj!


TACK även till alla som har lämnat kommentarer här, på fb eller i verkliga livet. Ni ska veta att det känns skönt att veta att många bryr sig.


KRAM på er alla!

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

9 december 2010 18:10

Usch jag det kan inte varit en rolig dag...eller som du säger det har ju både varit possitiv och negativt. Skönt i alla fall att allt såg bra ut med den lille/lilla i magen och jag tror nog att Moa har det bra i hundhimlen.

Kan tänka mig att hon kanske har fått nys om en liten hare eller något annat kul. För hur det än är så finns det nog inget en jakthund älskar mer än just jakt.

Ha det så bra ni kan ha det och lycka till i helgen!!

Kram Anna

 
Ingen bild

Plutt

9 december 2010 19:19

Åh, visste inte att det skulle bli idag! Har också gråtit ska du veta men Mosan finns kvar hos oss ändå. Älskar er!! Puss

 
annajosefin

annajosefin

9 december 2010 20:43

Men inte visste jag att ni väntade bebis?! :) Vad kul för er, stort grattis!!

Trist det med vovven, usch det måste verkligen vara jobbigt :( Ni får försöka tänka att det var för hennes bästa, även fast det är svårt..

Många kramar J

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Emilie

Emilie

9 december 2010 20:54

WHAT!!! Är du gravid igen? Har du nämnt det innan? för i så fall har jag missat det. Grattis, va kul! Fuskis dig som får vara hemma igen!

http://lindgatan7.bloggplatsen,se

 
Linda

Linda

9 december 2010 21:18

Åh jag förstår inte hur du bara kunde vara med när ni tog Moa till veterinären ... jag börjar nästan gråta bara jag läser det ... Men starkt av dig och här kommer en STOR kram

http://tradgatan21.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

10 december 2010 10:02

Grattis till lilla bebisen i magen!! Va roligt =)

Trist med er hund, det är aldrig roligt att förlora en familjemedlem..
Kram!

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ann-louise

10 december 2010 17:44

tänker på er... jobbigt det där. vi hoppas att hon får det bra i hundhimlen och träffar vår Amanda!! roligt att bebben mår bra nu har ni bara positivt att se fram emot" kram Öfverbergs










 
Ingen bild

Hilda

11 december 2010 17:26

Kul! Då kommer vi att få ungefär samtidigt! Har fått datumet 13:e maj men har ultraljud på torsdag och då kan det ju ändras. Men vi hamnar ju i samma föräldragrupp i alla fall.

Jessica

12 december 2010 09:51

Ja, hörde häromdan att ni oxå skulle ha i maj. Nu slipper man gå en sommar som värsta tjockisen oxå. Hoppas du blir framflyttad nån dag du oxå.
Krma

 
Ingen bild

Jossan

12 december 2010 22:23

Grattis!! Åh va kul med en liten bebis, hade jag ingen aning om.
Usch va jobbigt med vovven, började gråta en gång till.. Men de blir bättre med tiden får man tänka på

 
karro

karro

12 december 2010 22:50

Nemen va roligt!!! Grattis inte visste jag att ni väntar bebis!! Men de syns ju inte!?! äR JU VAN VID MEJ MIN TJCOKIS DÄR DE SYNTES REDAN I V8...;-)
jOBBIGT MED mOA:-(
Stora kramar tll dej

http://www.appelblomman.blogspot.com

 
Madeleine

Madeleine

13 december 2010 21:59

Hejsan! Nu var det längesen jag skrev, vi har haft strul ända sen vi flyttat och inte fått igång internet förrän nu.

Vad roligt att ni väntar smått! Stort grattis till er! Kramar från oss

http://annalindamadeleine.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Signe

14 december 2010 19:42

Har inte vart inne här på ett tag, men här händer det grejer!!! Stort grattis till knodden i magen! Träffade ju dig förra veckan o såg inget...

Tråkigt med Moa. Aldrig kul att behöva ta bort sin älskling, men tyvärr ibland ett nödvändigt ont... Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards