husnr3

Alla inlägg under november 2010

Av Jessica - 13 november 2010 08:05

Det här inlägget har jag försökt lägga in mellan fem och tio gånger men datorn har hängt sig.... INTE KUL!


I torsdags hade vi en riktigt mys och slappardag här hemma, så skönt att bara vara.


  

Började med att vi tvättade händerna ordentligt efter frukosten som bestod av gröt & smörgås. Första dagen på länge som Judit åt mycket.

  

Den tog jag fram alla korten som inte hamnat i albumet än, trodde jag skulle kunna sitta vid soffan men NEJ. Någon pillade på mina grejer hela tiden så vi flyttade till köksbordet istället.

    

Limmet tog slut efter en stund så då bestämde vi oss för att städa istället, Judit torkade bordet och jag slappade framför TV'n en stund innan vi gick ut på promenad.

  

Judit hittade en gammal godispåse och provsmakade en liten godisbit, ingen fara - den var ungefär lika hård som en sten så det gick inte ens att bita i den.

      

På eftermiddagen tog vi lite bus...

    

... och efter det blev vi tvungna att vila igen!

      

När pappan kom hem på kvällen fick Judit syn på nåt utanför köksfönstret, hon pekade och tjötade men vi fattade aldrig var det var... själv tror jag att det var tomten hon såg smyga omkring och reka?

 

Under tiden jag har skrivit detta inlägg har jag sparat 5 gånger för att slippa göra om allt, oxå ett sätt att blogga på. Funkar men känns lite halvjobbigt. Funderade ju på att byta till en annan bloggportal men där lyckades jag inte ens med att ladda upp en profilbild. Efter 3 minuter utan att ha lyckats stängde jag ner... så jag blir kvar här ett tag till.


Av Jessica - 11 november 2010 08:18


när Liten blir jätteglad och man blir överröst med pussar och kramar!  

Av Jessica - 9 november 2010 16:55

  


Igår när jag kom från jobbet hade mannen städat ur hela kylskåpet och gått och slängt alla gamla burkar och förpackningar. Kan man bli annat än överlycklig att man har den bästa?!

Av Jessica - 9 november 2010 07:14

Jag är inte särskilt bortskämd med att få blommor av min man men igår hade han handlat när han och Liten var ute på långprommis....


  


Att det var en gravdekoration spelar väl mindre roll.... jag blev glad ändå. Denna ska nu sättas i/på en kruka och ställas på altanen så att vi kan njuta av den länge.

Av Jessica - 8 november 2010 18:32

Lite bilder för ett projekt vi håller på med...


      

Av Jessica - 8 november 2010 08:57

Sedan min pappa dog för 13 år sen har vi haft en tradition i vår familj att åka till stugan och stänga vid allhelgonahelgen, först var det mamma, syster och systerns dåvarande sambos familj som började traditionen och på senare år har det varit jag istället och numer även R och Liten.


Lördagen har vi åkt antingen till Helsingör och höstmyst med lite öl & vininköp eller, vanligare på senare år, tagit en riktigt långpromenad i hjortskogen med både fika & matsäck.


I år blev det inte riktigt som tänkt och helgen kan väl enkelt sammanfattas såhär:


  • REGN vilket innebar inställd långprommis
  • Väla istället för promenad, besökte endast Bolagret & Indiska
  • Mamma tog sönder en vas på Bolagret - vi skämdes lite...
  • Picknick inomhus istället för i skogen
  • Eldade mysiga och varma brasor
  • Busig och gosig Liten som inte ville sova
  • Avkoppling!

            

Av Jessica - 4 november 2010 06:51


Efter mycket velande blev det igår lugg när jag klippte mig, och jag blev nöjd även om frisyren är mycket finare än vad som syns på bilden ovan.....


Alltså lugg och sen lite uppklippt i nacken och lite halvrufsigt så att det inte är så noga när man stylar. Får väl se om det funkar?   

Av Jessica - 2 november 2010 18:56

Idag är det regn och rusk, mörkt och ruggigt och jag har just varit ute på en "långpromenad" (30 min) med Moa.


Ska ärligt erkänna att jag inte ens minns när det var jag som ansvarade för kvällspromenaden i mörkret senast.... troligtvis nån gång förra  vintern.


Annat var det innan jag träffade R då jag och Moa var själva. Då blev det minst en halvtimmes prommis både morgon och kväll, oftast längre på kvällen och ibland kortare på morgonen om jag ville ha lite sovmorgon. (Och ja, vägde några kilo mindre då)


Särskilt minns jag tiden när vi bodde i vår lilla radhusetta precis jämte elljusspåret. Där var vi och gick eller sprang minst en gång om dagen - det är något jag verkligen kan sakna!


Och om dagens promenad - när jag väl fått på mig alla kläder och tagit mig ut var det riktigt skönt. Ska försöka ta en rejäl kvällspromenad iaf nån kväll i veckan framöver tror jag...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards