husnr3

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jessica - 6 oktober 2010 19:10

Ja, så har man börjat jobba 2 dar per vecka istället för bara 1!


En 100% ig ökning med andra ord!


Kändes helt OK och dagen gick ganska fort, kom in i gamla vanliga köret där jag försöker styra o ställa med allt möjligt.... en del på jobbet tycker nog det är rätt skönt när jag inte är där! Andra gillar mig och tycker det är kul att ses!


Nästa vecka blir det ev ytterligare mer arbete, lite kurs på torsdagen så jag jobbar nog några timmar då oxå.

Av Jessica - 6 oktober 2010 11:36

Trots att det var lite dåligt med inkomster denna månad bestämde vi oss iaf för att göra ett snabbesök på IKEA och A6 igårkväll.


Egentligen var det den lilla familjemedlemmen som behövde saker - som vanligt känns det som...


På A6 fick vi tag på ett par mellantjocka stövlar som hon kan ha ett bra tag framöver med raggsockor i. Vi har redan Kavatstövlar men dessa var en lite snyggare modell - egenligen helt onödigt men jag ville att även Liten ska kunna vara fin! Det blev även shoppat lite baskläder såsom strumpor & armlösa bodies att ha under.


IKEA var som vanligt det stora shoppingmålet och vi fick tag på allt vi vill ha. Två nya grytor, 5 l & 0,75 l blev det i serien 365+ som jag tycker är sådär basicbra. Utöver det köpte vi en matta till Judits rum och även en Expedit-hylla med tillhörande tygbackar där vi kan stoppa alla leksaker.


Kvällen avslutade vi med att käka kvällsmat på "IKEA kiosken", Judit fick käka sin första korv med bröd och den slank ner utan problem!

Av Jessica - 5 oktober 2010 12:43

Från att ha vägrat att ha mössa på sig ute han nu Judit två dar i rad kommit med Ralles mössa här hemma och velat ha den på sig.


Så idag blev det mössa på till frukost.


  

Av Jessica - 5 oktober 2010 12:39

I lördags var det dax igen!!


För smitarkungen Tiger att lämna hemmet alltså...


Mamma kom ju hit på förmiddagen för att hämta oss innan marken och när vi skulle gå iväg hittade vi inte hunden!


Runt tomten och inne i huset för att leta efter honom men ingen hund i sikte!


Ut på gatan och kollade både hit och dit men såg inte den lille skiten nånstans... fick passa på att fråga en hockeytränare som var ute på uppvärmning om han sett nåt litet hårigt monster nånstans... och ja, det hade han ju!


Så det var bara att springa 2 gator bort och hämta honom mittemot gruppboendet där jag fick hämta han förra veckan.



Av Jessica - 4 oktober 2010 08:29

Marken var ju helgens stora begivenhet här i vår lilla by!!! Två gånger per år ordnas det marknad på Slätten, första lördagen i maj resp oktober.


Inte för att det finns mycket att köpa men det är ändå kul att gå en sväng och träfa folk. Att ha fått barn har ju inneburit att man lärt känna mängder med folk på bebisträffar o dyl och det märktes verkligen i lördags, tyckte att jag inte hann gå mer än några meter i taget innan det var dax att springa på nån "kändis" igen!! Men ett så trevligt bekymmer...


På eftermiddagen var det dax för gemensamt kalas för Ralle och hans lillebror, Samuel fixade det mesta av maten och som sig bör blev trerätters. Till förrätt kantarelltoast, följt av Sofias lax till varmrätt och desserten bestod av vinkokta päron med hemmagjord vaniljglass. Behöver inte tillägga att det var gott va??


Kvällen spenderades i TV-soffan utan godis, behövdes liksom inte när man ätit så mycket på dan...

Av Jessica - 2 oktober 2010 08:06

Nu har jag äntligen lagt upp recepten på det vi testade förra helgen, två lyckade laxrecept som jag verkligen kan rekommendera för er som gillar fisk. Klicka bara på länken nedan så kommer du direkt till receptet...


KRISPIG LAXPYTT & LAXPUDDING

Av Jessica - 2 oktober 2010 08:01

Redan på sin 1-årsdag tog ju Judit sina första steg och sen har det blivit ett eller två (ibland fler) steg varje dag men hon har verkligen inte vågat utan så fort hon upptäckt att hon har stått på egen hand har hon satt sig på rumpan väldigt snabbt.


Men de senaste två dagarna verkar det som om det har släppt, hon har traskat några steg flera gånger varje dag och hon tycker det är rätt kul!


Att få med det på bild är ju däremot inte särskilt lätt.... här lyckades jag fånga henne i torsdags morgon!


  

Av Jessica - 2 oktober 2010 07:37

Även i torsdags var Liten så förkyld att det inte var nån tanke på att gå på Småfolket! Blev en tråkig vecka på det sättet, bara en snabbsväng dit i tisdags och så inget Babycafé på onsdagen heller...


  


Efter frukost gav vi oss iväg på en långprommis på förmiddagen istället, var skönt väder men kallt!! Bara 5 grader. Just det här med frukost (och all mat förresten) är lite si och så här i huset. Ena dan, som i torsdags, åt Judit 1 1/2 portion gröt + en hel vuxenmacka. Nästa dag, som i går, åt hon 5 skedar yoghurt med musli och sen 1/4 macka!! Men de äter väl när de är hungriga antar jag...


  


  


Resten av dagen fick det dels bli lek och bus här hemma, sen var det BVC-träff med matprat på eftermiddagen och sen tid för lämning hos farmor. En hel dag som gick i ett kör!!




Själv snyggade jag till mig lite (ja, det blev faktiskt lite bättre än vanligt) och begav mig till Värnamo på kvällen. Var tjejkväll på stan och jag och Linda shoppade - eller Linda shoppade och jag tittade på!! Hon har just börjat jobba och fått sin första lön + att hon fått slutlön från sitt gamla jobb. Kan väl säga att hon hade lite mer pengar än jag just nu.... vi fick ju totalt 7000 kr i lön denna månaden!!!



Efter shoppingen blev det käk och PopQuiz på Harrys. Kan verkligen rekommendera deras burgare, supergod med rätt mycket sallad och kändes verkligen fräsch. På quizzet fick vi ihop 27 av 40 möjliga poäng och det gav nog lite mersmak - riktigt kul inslag. Kanske nån mer torsdag på Harrys som i gamla goda tider?


Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards