husnr3

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jessica - 10 oktober 2010 18:59

i helgen har det hänt en del i huset, mest är det lister som har kommit upp....


och imon fortsätter R att fixa så jag lägger in lite bilder nån av dagarna som kommer...


Vänta och se!

Av Jessica - 10 oktober 2010 18:56

till min "lillasyster" och Judits fadder Malin kommer hem från sin årslånga vistelse i USA!!!


Den 6:e, 7:e eller 8:e december är det dax!


Vi längtar och väntar....


mängder med gos, mys och julbak & pyssel blir det när du kommer hem Malin.



Längtar oxå till helgen 19-20 november för då åker vi till lillasyster i huvudstaden för att spendera några mysiga dagar med henne och Micken. LÄNGTAR!!!


Jag tycker att alla jag tycker om och bryr mig om borde bo i Skillingaryd - gäller er alla vänner i Värnamo oxå!! Även 3 mil är ibland för långt bort!

Av Jessica - 9 oktober 2010 13:03

Tiden går som sagt väldigt fort och igår "fyllde" Liten hela 13 månader!! Vi hade en riktigt skön dag, fredagar är så mysiga för då slutar R redan vid lunch och vi kan ha det lugnt och skönt hela eftermiddagen...



   


Mycket bus och lek blev det hela dagen, Judit hjälpte mig att sortera kläder på förmiddagen. Hon flyttade från en hög till en annan  och jag flyttade tillbaks. Vi bytta nämligen storlek på kläderna i garderoben. Ner med allt som var för smått och upp med de kläder  i stl 80 som ännu inte plockats fram. Hittade bl.a flera jättefina ytterkläder, jackor, overaller & set med byxa o jacka som vi har fått ärva. Så nu behövs det nog inga mer vinterklädesinköp i år.



På kvällen blev det gemensam dusch för alla tre, vi har ju bara dusch i källaren men det gör inte så mycket. Huvudsaken är att den är så stor att vi får plats allihop tillsammans - alltid lättare att vara 2 när man har en vilding att ta hand om !


  


Liten gillar ju att ha mössa på sig inomhus - att man ser lite halvtokig ut spelar väl ingen roll?



Idag steg vi upp tidigt och tog på oss rejält med kläder innan vi gick till lekparken strax före kl nio!! Skönt ute men lite kyligt.... Judit gillade att leka och gunga medan Moa bara längtade hem...  

Av Jessica - 9 oktober 2010 12:57

Sen i början av veckan när några sk djurrättsaktivister släppte lös 18 000, ja ni läste rätt, minkar från en farm en dryg halvmil utanför vår by har man ju bara väntat på att de ska leta sig ner till samhället och nu har det hänt!


De senaste dagarna har folk sett mink både här och där och en del fällor har satts ut för att fånga in de små otäckingarna - OH KOM PRECIS PÅ ATT JUDIT LIGGER UTE I VAGNEN O SOVER, BÄST ATT GÅ UT OCH LÄGGA PÅ MYGGNÄTET!!.


Tillbaks!


Just det, en hel del döda/påkörda minkar går visst att hitta både här och där oxå. Inte konstigt, i onsdags när jag skulle köra till jobbet var jag på väg att köra över en på motorvägen så de kan ta sig ganska långa sträckor...


Och inte nog med att vi har fått äckliga minkar lösa, igår var det dessutom en vildsvinsolycka på E4:an vid Götaström - i närheten av där jag brukar gå med både barnvagn o hundar flera gånger i veckan.


Vill ni läsa mer om minkarna.?



Av Jessica - 8 oktober 2010 13:13

Fick nyss ett telefonsamtal från lilla mamma.


Hon skulle precis skriva ut ett Word dokument men det saknades visst lite information. Men skriv dit det då före du skriver ut sa jag.


- Kan man det? undrar hon...

- Men nu blev det två sidor istället för 1??! varför då fortsätter hon...


Ja men du får väl ändra lite säger jag.


- Kan jag inte! säger hon


Irriterat säger jag att jag fixar det och slänger på luren. Öppnar dokumentet här hemma. Gör ändringar och mejlar tillbaks...


Slutsats: min mamma är inte världens bästa på Word men hon är ändå världens bästa mamma och jag älskar henne!

 

Och jag är inte heller irriterad längre, trots att jag fick arbeta med en liten i knät!

Av Jessica - 7 oktober 2010 17:10

  


I helgen gjorde vi hemmagjord glass och då blev det lite röd mjölk över och den drack jag igårkväll.


Hade glömt hur gudomligt gott det är med röd mjölk!!!!!!!!!!!! R gillar egentligen lättmjölk så vi har båda kompromissat och har bara mellanmjölk hemma.


Men nu när Judit dricker mjölk oxå tror jag att jag minsann ska köpa lite standardmjölk ibland (fast jag vet att de rekommenderar lättmjölk till små barn - helt idiotiskt tycker jag). Och såklart köper jag ekologiskt!

Av Jessica - 7 oktober 2010 12:09

Och så är tand nr 5 oxå på väg!


Känns som om det ploppar upp nya tänder varje vecka nu...


Överkäken denna gång liksom förra, tanden jämte höger framtand är det som är på G.


Önskar att hon kunde fått tänderna på vänstersidan uppe istället för högersidan. Nu håller hon nämligen på och gnisslar tänder hela dagarna och jag får nästan panik av ljudet.


Nån som har tips hur man får de att sluta med tandgnissling?

Av Jessica - 7 oktober 2010 07:30

Ja, att jag gillar shopping har väl inte undgått någon som känner mig!! Och en shoppingfri månad kommer nog aldrig inträffa i mitt liv - tyvärr!! Önskar ibland att jag kunde hålla mer i plånboken....


Förutom tisdagens besök i stan har vi ägnat oss åt lite nätshopping här i huset oxå, idag har jag beställt en superläcker lampa från box-flower, aldrig beställt därifrån tidigare så vi får väl se om det blir bra. Hade först tänkt mig en lampa från Design house till sovrumsfönstret men sen tänkte jag till - enkelhet och design är ju inte riktigt min grej!! Istället blev det alltså lampan nedan, en halv - eller helkitschig sak som jag tror kommer passa superbra! Ralle önskade sig pengar till en lampa i födelsedagspresent så det var de som betalade - billigt och bra!


  




I förra veckan blev det även lite beställt på Ellos, bl.a ett par snygga varmfodrade mockastövlar till mig. Köpte ett par svarta likadana förra året men där släppte limmet så jag reklamerade dem och fick pengarna tillbaks. Gör ett nytt försök i år och hoppas att de har lärt sig av förra årets misstag och limmat lite hårdare. Blev även ett par vinterskor till mig, en t-shirt till R och så vinterkläder till Judit. Sånt som alltid behövs och allt var med olika erbjudanden - nästan lika billigt som att åka till Ullared!


  


När det gäller nätshopping måste jag givetvis även göra lite reklam för feelunique.com. En engelsk sida där man kan beställa allt i sminkväg, krämer & mängder av hårprodukter till väldigt billiga priser. Har ni inte kollat den sidan så gör det nu!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards