husnr3

Alla inlägg under september 2010

Av Jessica - 10 september 2010 08:52

Vet inte om det var Småfolket i tisdags som triggade igång det hela eller om det helt enkelt var dax nu!


Igår kom iaf förkylningen som ett brev på posten för Judit och med den feber. Hon mådde rätt OK förutom en rinnig näsa när jag lämnade henne hos farmor på eftermiddagen men sen steg febern till över  39 grader. Inte helt ovanligt för barn jag vet, men Judit har aldrig haft så hög feber förut...


Det var en rätt matt o stillsam tjej vi hämtade vid sjutiden, sen fick hon Alvedon och farmor fick sitta barnvakt här hos oss istället.


Så inatt har det inte blivit särskilt mycket sömn, Judit har fått sova i vår säng med allt vad det innebär. Tror inte hon somnade på riktigt förrän tvåtiden och efter det har HON sovit bra men inte vi andra.


Det är inget stillsamt barn vi har utan en riktig propeller. Armar & ben kan hamna lite varstans...


Nu på morgonen hade hon dock ingen feber men fortfarande snorig såklart. Får väl se hur dan utvecklas?


Det blir iaf ett besök på Apoteket för att fylla på förråden så att vi klarar helgen.

Av Jessica - 9 september 2010 16:40

Allt som oftast är jag rätt glad för att jag har lätt för att prata men ibland önskar jag att jag kunde tänka efter före....


Idag var en sån dag.


På morgonpromenaden med Lotta berättade hon att hon nog kunde få tag på Newbody*-kalsonger och de är de enda som Ralle använder. Bra, då ska vi köpa tänkte jag! Brukar köpa sex eller åtta varje gång


Och vad gör jag på lunchen, jo berättar såklart för Ralle!!


Puckat, han har ju födelsedag om en månad. Hade jag hållt min stora trut stängd hade ju födelsedagspresenten varit fixad. Har nämligen hört att sen man blir pappa är kalsonger en helt OK present...


* Newbody säljs av föreningar o.dyl

Av Jessica - 9 september 2010 16:38

Vi har ju funderat fram o tillbaks på om vi ska bygga ut nu eller sen... så idag var jag iaf på kommunen och hämtade ut de befintliga ritningarna.


Passade på att fråga byggnissen om man behöver bygglov för att sätta dit en toalett i källaren som vi ju haft planer på sen vi flyttade in. Behöver o behöver säger han - vad ska ni ha den till????


Va f-n tror han? Vad brukar man ha en toalett till??


(Bygglov behövs iaf inte för toan men däremot en bygganmälan...)

Av Jessica - 8 september 2010 19:15

Och så har 1 år förflutit sen vi lite hastigt och lustigt fick åka in till BB nästan tre veckor före utsatt datum - och således fyller lilltjejen 1 år idag!!


Fattar inte alls var tiden har tagit vägen, när vi väntade henne tyckte jag att varje dag och vecka gick så långsamt men nu har det gått ett år och det har bara svischat förbi... nån som känner igen sig?


Har fått några kort, ett superfint från fadder Malin i USA såklart, och så några grattis-SMS från kompisarna med familjer. Mormor o farmor har såklart oxå varit o grattat idag fast vi hade kalas i söndags...


Annars har dagen trillat på i ungefär samma tempo som alla andra dagar, är ganska mycket tårar och gnäll emellanåt (tänderna?) men även mycket pussar, kramar och gos.


Lite info om vår 1-åring:

 

 

  • väger 9,3 kg (på hemmavågen) och är nog 78 cm eller nåt
  • har stl 74 på de flesta kläderna
  • har 3 små tänder på G i nederkäken, tillräckligt för att hon ska kunna bitas iaf, vilket hon gjort på mig idag
  • har tagit några steg på egen hand idag men kan väl inte direkt säga att hon kan gå
  • säger mest voff voff och ban ban
  • gillar att äta och blir arg om hon inte får mat när vi äter, oavsett om hon nyss ätit själv
  • äter gröt på morgonen, lunch & middag och välling på kvällen, däremellan mellis när hon har lust och det hinns med
  • sover oftast 2 ggr per dag och totalt mellan 1 1/2 & 2 timmar
  • gillar när det är mycket folk runtomkring och älskade Småfolket igår
  • har så pass långt hår att ett hårspänne går att få fast

  



Av Jessica - 8 september 2010 07:51

Nu har jag drömt sådär konstigt igen!! Och otäckt den här gången...


Inatt drömde jag att det fanns 52 huggormar på mammas baksida, jag gick runt och räknade dem! En del var bara små bebisar medan andra var stora som anakondor!


Riktigt läskigt!


Det enda positiva med drömmen var att jag åtminstone hann med att döda några med sax! Vet att man inte ska döda oskyldiga djur men ormar är äckliga...

Av Jessica - 7 september 2010 19:26

Dagens stora händelse var höststarten på Småfolket - träffen i Svenska kyrkan där vi föräldralediga ses och sjunger, fikar & busar med barnen.


Fler än jag och Judit hade nog väntat och längtat för idag tror jag nästan att det var nytt rekord!


Måste varit minst tjugo mammor, och en pappa, med barn där. Full rulle och det var inte lätt att överrösta alla barnens skrik med sång. Men kul var det iaf och jag tror att både jag och Judit blev rätt trötta för vi sov 1 1/2 timme i eftermiddags...

Av Jessica - 6 september 2010 19:45

Idag har det varit riktigt kul på jobbet igen!


Börjar få lite "riktiga"  arbetsuppgifter som jag varvar med lite "praktik" på terminal & de gamla rävarna på produktionssupport. Är ju inte riktigt det jag ska jobba med sen men det är inte fel att försöka få en helhetsbild av allt vi gör... att transportera gods är inte alltid så enkelt vad det verkar?


Har ju oxå som vanligt lagt näsan lite i blöt både här och där, kanske gjort någon irriterad men det bjuder jag på. Innan jag gick hem för ett år sen (precis ett år imon) så brydde jag mig inte särskilt om vissa arbetsuppgifter utan tragglade bara på i gamla spår utan att engagera mig - nu när jag är tillbaks ser jag att samma kunder fortfarande gör samma fel. Alltså har INGET hänt på ett helt år!!! Stackars Camilla som sitter med de arbetsuppgifterna nu...


Nästa vecka blir det lite interna möten + att jag ska åka en runda på stan med Costas, en av våra inhämtningschaufförer. Ska bli spännande! Var många år sen jag åkte lastbil...

Av Jessica - 5 september 2010 19:57

Idag har vi haft en riktigt stort KALAS!


Mängder med paket, mat & till slut även tårta. Så nu är jag faktiskt ganska slut och lillan somnade redan strax efter sju... helt utschasad hon me...


Vi bjöd som sig bör på kalas på tre rätters och utöver det även den tårta jag vann på Elins tårtblogg!


Meny

Squashshoppa med vitlöksbröd

Kalla kotletter med pressad potatis o grönsallad

Äppelpaj med toscatäcke

 

Bläckfisktårta

 

  



Mycket gott och recepten hittar ni på Mina köksäventyr (alla finns inte upplagda än). Judit är ju inte van att äta med händerna så när hon fick tårtbiten först satt hon med skeden i ena handen och med den andra petade hon bara försiktigt försiktigt utan att bli kladdig.... men sen lärde hon sig!


  


Judit tyckte det var sådär kul med paketen, hon drog i några snören och i lite papper men så fort hon öppnat mjukishunden från Samuel ägnade hon inte mycket annat en tanke.


  


Ett urval av presenterna var:

  • pyjamas
  • mjukisfotboll
  • diverse böcker
  • Tupperware-set
  • jordgubbshänge till barnvagnen
  • Barbapappa-filt
  • Barbapappa-saccosäck
  • vinterjacka med matchade mössa
  • stickad jordgubbsmössa (köpt men ser hemstickad ut)

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards