husnr3

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Tji fick SD

Av Jessica - 16 september 2010 22:37

I eftermiddag när jag tog in posten hade vi fått politisk reklam igen. Denna gången valsedlar från Sverigedemokraterna.


Synd för de att de inte var ute i lite bättre tid, vi var nämligen och röstade redan igår!


Visst är det svårt att veta vad man ska rösta på, tror nästan att jag har röstat på olika partier varje gång det varit val, några gånger har jag även låtit bli att rösta för att det har varit för lång kö när jag kommit till vallokalen! Dålig stil jag vet men jag klagade aldrig de nästkommande fyra åren heller...


I år blev det iaf samma parti som fick min röst i samtliga val, egentligen inte för att jag har någon aning om vad just det partiet står för i t.ex landstingsfrågor utan det bara blev så. Känns oxå lite konstigt att byta parti i de olika valen, om det inte är så att man vill rösta på någon särskild person då?!


Men det här med politik är svårt, jag har över huvud taget inte kollat på några debatter på TV. Tycker bara att de försöker smutskasta varandra och då blir jag bara irriterad och så blir det ingen parti som passar. Men nu röstade jag för det som jag tror blir bäst för vår familj och nära och kära... ibland får man vara ego och ibland får man tänka i större sammanhang.


Och ni, oavsett om valsedlarna från SD hade kommit tidigare hade de inte fått min röst. Däremot gillar jag politiska "nykomlingar" som kan röra om i grytan oavsett budskap. Just nu är det SD, för några årtionden sen var det Ny demokrati!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards