husnr3

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

En era är över!

Av Jessica - 26 augusti 2010 22:04

Eller nästan iaf!


Efter att ha tränat bowling varje (nästan iaf) onsdag i ungefär 24 år har det otänkbara hänt - jag har bytt träningsdag till torsdagar!!


Kommer nog kännas konstigt ett tag framöver men jag vänjer väl mig hoppas jag??


Bowlinghallen har alltid haft stor betydelse i vår familjs liv. Både mamma o pappa spelade innan jag föddes och när de fick mig valde pappa att sluta eftersom mamma var mer lovande... stackars pappa - han måste varit rätt dålig då faktiskt!


Vi brukade få följa med och få smågodis i plasmuggar och där fanns alltid nån rolig farbror som lekte med oss, syrran och mig. När man blev lite äldre fanns det ännu äldre och spännande killar att spana på.


Och sen, när jag blivit riktigt gammal, sådär för ungefär exakt fyra år sen började det jobba en riktigt snygg kille på våra onsdagar. Jag spanade varje vecka och flirtade så gott jag kunde men inget hände och jag var för blyg för att bjuda ut honom...


Och så en luciafest i december 2006 tog jag mod till mig efter sisådär 20 snapsar eller så (inte varit varken så full eller bakis sen dess) och kysste honom. Helt överrumplad blev han men gillade nog det tror jag.


För nu är han fast hos oss, min älskade man Ralle, en superbra husse till monstret Moa och givetvis underbar pappa till prinsessan Judit!


Tänk att jag skulle hitta mitt livs kärlek i bowlinghallen - och det tog bara 20 år

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

27 augusti 2010 07:50

Ja vilken tur du vågade den där luciafesten.....för det är allt en riktig pärla du fått tag på.

Tack för igår förresten....supertrevligt som vanligt.

Kram Anna o Wille

 
Ingen bild

Malin

29 augusti 2010 18:57

Ja den festen kommer jag allt ihag!! Blev valdigt glad for din skull nar du berattade for mig hur den hade slutat haha.

Pussa alla fran mig. Snart ar det jul och da ses vi igen!! Langtar...

 
Ingen bild

Mams

31 augusti 2010 12:19

Vad menar du med stackars pappa..................

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards