husnr3

Alla inlägg under juni 2010

Av Jessica - 8 juni 2010 21:33

Idag är det en stor dag igen!


Judit fyller nio månader!


Stor tjej med andra ord! Här lite kort info:


  • Har storlek 68 på de flesta kläderna
  • Tuff och orädd, släpper gärna taget om våra händer när hon försöker stå upp, fattar inte att hon drattar på ändan då
  • Tror hon kan stå men har ingen balans att tala om
  • Kan inte krypa än
  • Gillar fortfarande inte att ligga på mage - kör "sälen"
  • Kan åla bakåt på magen men hon har ännu inte upptäckt att hon kan
  • Gillar att resa sig från sittande till halvstående eller till stående med hjälp av oss
  • Glad för det mesta även om hon inte skrattar högt så ofta
  • Gillar att träffa andra barn (då kan hon t.o.m ligga på mage en stund för det finns nåt att kolla på)
  • Älskar hoppgungan
  • Älskar att bada badbalja och även i badhuset går det bra
  • Sover i eget rum och det funkar bra
  • Sover oftast mellan 19 & 7, plus/minus en timme
  • Sover oftast tre gånger varje dag, mellan 30 min och 2,5 timme (inte ofta) varje gång
  • Äter 4 gånger per dag och mellis ibland
  • Har inte fått några tänder

           

Före promenad och i lekparken - kolla stilen!


           

Mys med mamma i sängen (fler bilder från vårt nya sovrum kommer i veckan)


Lite ledsen när mamma inte hörde när jag vaknade...

Av Jessica - 8 juni 2010 21:29

Idag var vi ett gäng mammor & en pappa som träffades på Ted's vid nio för en gemensam frukost!



Supermysigt och smarrigt så det hoppas jag att vi kan göra om fler gånger.


Efter fikat blev det en runda ner till lekparken för och sen promenad för vissa medan andra strosade hemåt.


  

Lukas o Judit

Av Jessica - 8 juni 2010 07:08

Idag är jag tillbaks på mitt gamla jobb, dvs som mammaledig!


Tur är väl det för usch vad jobbigt det var att jobba igår! Gick och la mig kl nio!!! Och dessutom blev det hoppad morgonpromenad imorse för att istället ligga och dra mig i sängen till kvart i sju!!


R tyckte förresten att det var roligt att vara hemma men han fick inte så mycket gjort som han hade tänkt - BRA tycker jag! Nu behöver jag inte känna att jag gör för lite de dagar jag är själv hemma..


Bad förresten R att dokumentera hans första pappalediga dag igår och det räckte bara till 4 foton - sen var batteriet i kameran dött! Men håll till godo iaf, kan väl inte påstå att det är de bästa korten jag har sett  men de är nog tagna med kärlek!


        

Av Jessica - 7 juni 2010 19:45

Idag var det åter dax att styra kosan söderut för jobb!


Exakt 9 månader sen jag var där senast (förutom några korta besök) eftersom min sista arbetsdag blev 7/9 då Judit dök upp tre veckor före utsatt datum.


Att de flesta av mina gamla arbetsuppgifter har delats upp eller flyttats till andra kontor hade jag koll på så planen var att jag skulle börja jobba med ett nytt projekt, dvs vår nya produktionsplattform. Det arbetet har dock inte kommit särskilt långt från centralt håll så det blev nåt annat istället...


Från kontoret har jag nu fått flytta ut på terminalkontoret och ska jobba tillsammans med produktionschefen som även blir min nya chef. Jobbet innebär att jag ska jobba med kvalitet och produktionssupport. Lite av varje med andra ord - precis som jag vill ha det! Vad min titel blir vet jag inte riktigt, glömde faktiskt fråga. O inte spelar det nån större roll heller...


Eftersom jag inledningsvis endast kommer att arbeta på måndagar får vi väl se hur mycket det blir att göra men spännande ska det iaf bli! Är nästan en helt annan värld än det jag jobbat med tidigare, trots samma företag. Att lära sig nya grejer är ju KUL.

 

Kommer nog att bli nåt inlägg varje måndagkväll när jag behöver skriva av mig...


Många har frågat hur det känns att börja jobba igen och jag har sanningsenligt sagt att jag inte direkt har funderat på det. Brukar inte "oroa" mig innan nåt sker....


Sammanfattningsvis ger jag iaf högsta betyg till den första dan, roligt att vara tillbaks på jobbet (trodde ni inte va?) och kan inte fatta att det var så länge sen jag jobbade senast. Kom in i samma gamla mönster på en gång, lyssnade både här och där och lägga mig i har jag redan gjort. Kan ju inte med att höra att nån står och säger fel saker... behövde nog helt enkelt använda hjärnan lite lite mer än när man går hemma med bebis! Fast det har ju sin charm det oxå?!

Av Jessica - 7 juni 2010 06:43

kommer det att bli här!!


Samtidigt som syrran & Micke har varit på besök i helgen har jag och R lagt ner det mesta av vår tid på att få våra nya garderober i ordning.


Därför har det helt enkelt inte blivit någon tid att blogga!


Så nu måste jag redogöra för hela helgen, eller det måste jag ju egentligen inte.


Kan väl bara kort och gott säga att vi har haft det SUPERMYSIGT och bara försökt ta vara på tiden och vara tillsammans! Hoppas vi snart ses igen?!


Här kommer iaf lite bilder från de senaste dagarna.


  


Spänd väntan på att min moster snart ska komma med tåget...

 

        

I stan orkade inte Judit vara vaken längre           Mys med moster i min nya solhatt!


     

Fredagsmys på altanen efter att Micke har kommit ner från S


     

Hjulafton, Judit fick åka på axlarna hela vägen hem (tur byn är liten)


    

I söndags bjöd vi familj och vännerna Sofia, Andreas o Emmy på grillat 




Av Jessica - 4 juni 2010 09:09

Håller som bäst på att packa in mina kläder i mina nya garderober och då hittar man både smått och gott, bl.a rätt många par jeans som jag glömt att jag hade (eller inte fått plats i på länge).


En hel del rensning har det oxå blivit. Både kläder som ska hamna i vinterförvaring, en del till mellanarkivet  och sånt som direkt åker till Erikshjälpen eller liknande.


Hur mycket kläder har ni därute? Var gärna med i min jeansomröstning...

Av Jessica - 2 juni 2010 22:11

Idag är jag glad!


Syrran har kommit på efterlängtat besök från storstan! Nästan lika glad är jag att hon har tagit det fina vädret med sig.


Hämtade henne på stationen i byn strax före tolv idag och sen har vi hunnit med, i tur och ordning, ärtsoppa & pannkakor till lunch, shoppingrunda i Vaggeryd (nya gardiner till sovrummet samt en ljusstake - syrran köpte en diskmedelspump & ett par nya skor), avlämning av Judit till farmor, löprunda i värmen och sist men inte minst har jag och mamman spenderat några mycket trevliga timmar på travbanan. Dock inget plus i plånboken - denna gången heller.


Nu återstår inte mycket mer än att krypa till kojs så vi orkar med en hel massa imorgon oxå!


Kram på er!

Av Jessica - 1 juni 2010 19:19

Idag har vi haft besök här hemma igen!


Tyvärr ett rätt så tråkigt besök, det är trotsåldern (eller utvecklingen) som har hälsat på under dagen...


Började redan på förmiddagspromenaden med Frida o Tila, Mia o Leon och Jossan o Tuva - Judit var sur o gnällig o ville varken sitta eller ligga i vagnen. Tre minuter innan vi kom hem somnade hon iaf!!


Sen har dagen fortsatt på ungefär samma sak, lika lätt till gråt som till skratt.


Just nu är det så att Judit vill mycket mer än hon kan (typ stå upp) och det hon kan (typ dra av strumpor, mössa o skor i vagnen samt äta papper) det får hon inte göra. Det är alltså inget lätt liv för en liten tjej!  


   

Försöker krypa eller resa mig upp...

     

Busar med mamma!

   

Ledsen och arg när jag inte kan stå mot sängen, och inte heller äta papper.

 

Men glad till slut när jag lyckas komma upp på alla fyra!


Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards