husnr3

Alla inlägg under juni 2010

Av Jessica - 15 juni 2010 20:06

Sitter här med en liten tjej ( i knät) som inte vill sova....  har ändå bara sovit 2 kortare lurar idag!


På de nio månader som har gått sen Judit föddes kan jag räkna på en hand de gånger hon har somnat i vår famn, av den anledningen njöt jag än mer idag när det var dax för eftermiddagslur och jag lyckades få den lilla att somna med sitt huvud på min arm! Hon är över huvud taget inte förtjust i att sitta i knät eller gosa utan vill helst hoppa eller sitta för sig själv o leka...


R tog kortet precis när jag vaknade efter en halvtimme, Judit sov sen ytterligare en liten stund.



PS. dax att ta hand om barnet som nu har kommit ner på golvet och är arg och ledsen för att hon inte kan stå själv!!!  

Av Jessica - 15 juni 2010 20:00

Nu börjar vårt sovrum bli klart!!


Fattas lite lister & en gardin + krukor och det är på G...


Bjuder på några bilder för nyfikna!


En del av mina skor... de till vänster är inte de snyggaste men funkar på långvandring en varm sommardag!  

  Ny säng och t.o.m överkast, blev ett billigt enfärgat till vi har bestämt hurdant vi vill ha Fler kuddar ska inhandas efter midsommar.  

Från hallen


  

Min gardrerob, R har en hälften så stor!

?

Av Jessica - 15 juni 2010 08:05

Jag känner att det inte finns mycket att skriva om på bloggen för tillfället. Varifrån får alla "duktiga" bloggare sin inspiration?


Att lägga upp bilder från dagens promenad kanske blir lite tröttsamt i längden men mycket annat händer inte i vår vardag just nu.


Igår var det iaf jobb igen, och allt var sig likt. Tror ni att jag hade fått någon egen dator än??? NÄ, klart inte! Vad jag egentligen inte skulle bli förvånad? Och det blev jag inte heller, bara väldigt irriterad!!


Så det blev ytterligare en dag med att svansa runt, tycker arbetsgivaren att de vill betala mig för att sitta på röven istället för att uträtta mirakel (kanske inte helt sant men) så visst - det får väl vara OK för mig.


Nu har jag iaf fått besked att datorn kommer i slutet av denna veckan så på måndag ska det arbetas ordentligt. Lär väl ta en halv dag att bara se till att man får alla program att funka?!

Av Jessica - 10 juni 2010 20:16

Av goa Inna har jag fått en bloggaward!


Går ut på att man ska visa den tionde bilden man lagt upp på sin blogg.


För min del var det ju mycket hus-bilder förra sommaren och just denna dan var det tre i samma inlägg så jag bjuder på alla tre igen!


Bilden i mitten är visst uppochner men en dörr och vägg ser ju nästan likadan ut oavsett håll!


      


Skickar vidare till alla därute som brukar läsa min blogg och har en egen, ni kanske inte finns med i min blogglista men tror ni vet vilka ni är!

Av Jessica - 10 juni 2010 20:10

När jag började springa i april bestämde jag att det skulle springas minst 2 gånger varje vecka, gärna 3.


Oftast har det blivit 2 gånger och denna, liksom många andra, har jag halvfuskat och hittat på ursäkter att slippa springa både måndag, tisdag och igår.


Men sen såg jag ju på fb igår att syrran hade sprungit 6,7. Det är LÅNGT!! Superbra jobbat Plutt, du sporrar mig!


Men tävlingsmänniska som man är så vill man ju inte vara sämre. Därför bestämdes det redan igår att det blir elljusspåret direkt efter R's jobb idag.


5,0 + 1,8 = 6,8 var det tänkt!


Men när jag kom till stället man genar för att springa 1,8 (istället för 2,5) kom tävlingsinstikten fram igen. Jag testar 2,5:an istället!!


Sagt och gjort, 5,0 + 2,5 blev det ! Aldrig sprungit så långt i hela mitt liv! Tyvärr vred jag till vänsterknät i en av uppförsbackarna vilket gjorde att jag blev tvungen att gå i 2 nerförsbackar och har lite ont även nu. Men det tar jag gärna.


På söndag blir det nog en tur igen, men då i stugan på asfalt!


Tycker det är både kul och pest o pina när jag väl är ute i spåret men efteråt är det superskönt! Önskar bara att jag tog mig i kragen o gav mig ut oftare...

Av Jessica - 10 juni 2010 20:05

Dagen idag har delvis spenderats hos Alice o Linda i Värnamo.


Tillsammans med Anna o Wille samt Sofia o Emmy blev det en stadsrunda för att vi skulle ha nära hem om vädret slog om från mulet till regn. Vi klarade oss hela rundan men bara några minuter efter vi kom hem började det och sen har det regnat sen dess!!! Är rätt less på regn just nu...


Till lunch bjöds vi på Africana med ris och goa muffins med bakpulverkräm till efterrätt. Aldrig ätit bakpulverkräm förut men det var helt OK.


    

Alice, Emmy och  Wille (Anna i bakgrunden)


PS. skulle varit vaniljsocker i krämen men Linda tog bakpulver av misstag... 

Av Jessica - 10 juni 2010 20:02

Nu har Judit lärt sig att stå själv!


Men bara om vi ställer henne vid ett handtag eller liknande. Hon kan varken ställa sig eller sätta sig själv än så det är rätt lugnt hittills.


  

Av Jessica - 9 juni 2010 21:08

Kan väl helt enkelt konstatera att dagens aktivitet bäst kan beskrivas med ett ord: REGN!!


Har fått hålla oss inne större delen av dan, blev bara ett timslång prommis på eftermiddagen och det blev att torka o tvätta hundarna när man kom hem.


LÄNGTAR efter förra veckans väder!!! Nån som vet vart det tog vägen?

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards