husnr3

Alla inlägg under juni 2010

Av Jessica - 22 juni 2010 07:06

Har förstått att det funnits några därute som faktiskt läste mina viktrapporter och med intresser följde min segslitna kamp mot de extra kilona....


Även om jag inte har viktbloggat på över en månad har vi fortsatt väga oss varje vecka och det har väl gått en hel del upp men även ned.


Här är status mot rapporten från 19/5:


R: +0,2 kg                   Totalt: -6,3 kg

J: +0,1 kg                    Totalt: -2,9 kg


Mindre godis och mer motion tror jag är receptet för ett minskat midjemått - vad tror ni?

Av Jessica - 22 juni 2010 07:04

Gissa vad jag gjorde 8 timmar på min arbetsplats igår?


Ja, inte jobbade jag iaf!!!!


Min dator hade fortfarande inte kommit!!!

 

Så nu totalt har jag varit där i 3 dagar = 24 timmar utan att få NÅNTING gjort, en måndag kvar och sen är det semester!!!


Spännande att se om det finns något installerat på måndag..... nä, skojar bara. Har nu instruerat min chef (rätt håll va?) att om datorn inte är på plats idag kl 1700 ska han ringa ett nummer och se till att de kommer dit omedelbums! Hoppas det fixar sig!?

Av Jessica - 21 juni 2010 07:05

Sitter o käkar frukost, ska snart iväg till jobb ju!


Igår var vi iväg på en liten tur med bilen, familjen och mamma såklart!


Har pratat länge om att jag aldrig har sett stället där min mormor och hennes 15 syskon växte upp så dit styrdes kosan igår.


Blev alltså först Anderstorp där vi köpte varsin glass att smaska på, sen ett stopp utanför motorbanan där Judit fick lite banan (började bli kinkig). Efter det "besökte" vi i tur och ordning Nennesmo, Röpplinge, Smålandsstenar, Segerstad, Kållerstad, Ås, Bredaryd och sen hem till vår egen lilla by.


I Nennesmo bodde som sagt min mormor när hon var liten, dock inte i det huset som finns där nu. Nä, det huset byggde hennes föräldrar när alla barnen flyttat ut och där bodde några av de syskonen som aldrig gifte sig kvar....  Vi som har det så väl förspänt och bra i Sverige idag kan nog inte riktigt förstå hur det var för många för mindre än 100 år sen!? Mamma berättade att det ursprungliga huset låg på andra sidan vägen och nedanför låg bäcken där de tvättade - kläderna till 18 personer alltså!!! I bäcken.... vem hade kunnat tänka sig det i dagens Sverige?


Efter Nennesmo for vi till Röpplinge där min morfars mamma växte upp (tror jag det var), även det en liten liten stuga men låg så fint med ängar och betande kor runtomkring.


I Smålandsstenar blev det fika och en titt på Ralles andra hem där han bodde tills han var fem. Såg ut ungefär som alla andra villakvarter men ändå roligt att ha varit där.


Hemvägen blev en mysig omväg på mindre vägar där vi kollade hus och natur, när det är svensk sommar blir jag alltid sugen att bo på landet men sen kommer vintern och då är det rätt skönt att bo inne i samhället och ha nära till allt. Och inte minst gatlysen till kvällens hundprommis.



Av Jessica - 20 juni 2010 07:33

Jodå, även vi var på bröllopet igår!


Från förmiddagen och framåt kollade jag och Judit en hel del på TV, eller hon satt väl mest och lekte framför TV-apparaten och själv kollade jag in alla vackra klänningar.

 

Måste faktiskt tillstå att jag blev ganska besviken, tycker att många hade fått på sig ganska tråkiga fodral. Likaså var väl SVT's produktion sådär, de missade många som med säkerhet hade varit roliga att se, t.ex brudparets vänner.


Men drottningen hade som vanligt en alldeles underbar klänning tycker jag medan jag däremot inte var så förtjust i alla volanger på Madeleines klänning. Och brudklänningen talar väl för sig själv lr?


Dagens höjdpunkt här hemma var nog ändå senare på kvällen, när lillan hade somnat. Jag och R hade börjat kolla lite på en film men gjort ett avbrott för att fixa kvällsmat. När vi kommer tillbaks till soffan säger R "kan vi inte sätta på bröllopet lite till, var faktiskt rätt kul att kolla". Så det gjorde vi!


Hur gjorde ni? Kollade ni på bröllopet?

Av Jessica - 19 juni 2010 18:18

Nu är det snart slut på friden här i huset.


Judit har börjat krypa!!


Än så länge går det väldigt sakta och vi vet inte riktigt hur det går till men det verkar som om hon kryper med ett knä i backen och en fot. Framåt tar hon sig iaf, snabbt ibland om hon är på jakt efter nåt!

Av Jessica - 18 juni 2010 09:57

Igår var en dag som spenderades med vänner!


Började med att jag och Sofia möttes upp på Fridhäll för lite babycafé. Sen blev det lunch och eftermiddagspromenad och allt annat som hör till när man ses med sina småttingar...


Kvällen spenderades hos Linda med matlagningsgänget och så roligt vi hade!Brukar ha väldigt trevligt när vi ses men så mycket som vi skrattade igår var nog länge sen.... eller så glömmer man fort??


Normalt brukar vi laga trerätters tillsammans men igår var det den obligatoriska sommarknytisen så då blev det grillat istället. Alla tog med eget kött och till det hade Linda och Anna fixat sallad och hemgjord potatissallad. MUMS!


Vi andra fixade lite annat, jag gjorde såklart efterrätt!


     

Anne & Linda                                 Jag

Sofia, Anna &  Veronica fullt koncentrerade på att förse sig med mat!


Blev sådär lagom sent men ändå glad att man är mammaledig och att lillan valde att sova till nästan klockan 8 idag!! Trots att jag inte drack nåt känner jag mig ändå lite halvbakis??!

Av Jessica - 17 juni 2010 07:20

Jodå, det blev faktiskt så att TV'n monterades och installerades igår!


Så nu är vi återigen med TV efter att ha klarat oss bra med bara dator sen 27:e juni förra året. Återstår att se hur mycket dötid som kommer att spenderas i TV-soffan framöver....


R var upp på vinden och drog kablar och borrade i taket och hade sig. Jag och Judit hjälpte till att hålla reda på kablar och annat (jodå, igår var Judit uppe till halv elva ungefär = vi gillar inte!).


Igår blev det bara att vi kollade lite snabbt på fotbollen, mest tror jag det berodde på att TV'n inte blev installerad förrän vid tiotiden eller så... Greys missade jag iaf!!


Vilken modell vi köpte?? Ja säg det? Blev en liten (32 tum) med väldigt bra bildkvalitet. Har ju inte bestämt om vi vill ha den i sovrummet eller vardagsrummet än så nu har vi plockat in några gamla bänkar från uthuset som den står på - onödigt att borra i väggen om vi inte vill ha den där sen...

Av Jessica - 16 juni 2010 20:27

Efter en mysig fika hos Sofia o Viggo idag styrde jag och R kosan till stan igen!


Kan väl säga som så att vi var rätt fattiga innan vi for och nu när vi kommit hem är vi ännu fattigare!


Hoppas på en extra skatteåterbäring i juli!!


Vad som shoppades?


Jo, vigselringar faktiskt!!!!!!!!!! Bara ett drygt år försent....


Och så en ny TV, får se när vi fått den i funktion?

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards