husnr3

Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Solig och mysig tisdag

Av Jessica - 22 juni 2010 21:45

Idag har jag njutit av det fina vädret...


Började med att köra igång en maskin tvätt redan vid halv sju och sen har det blivit några till som jag kunnat hänga ut - så mysigt med rena kläder som torkat utomhus!


Bakade några muffins me på morgonen till fikat med Signe & Meja samt Sanna & Liam. Har ju bakat rätt många muffins i mina dar men vet ni vad jag gjorde???


Jo, rörde ihop socker, bakpulver & mjöl!!! Knäckte ägget i skålen och inte förrän då kom jag på att man brukar vispa socker och ägg!! Blev till att slänga mjölblandningen och vad upptäcker jag då? Jo, just det - inte mycket mjöl kvar! Fick bli en halv sats istället men det räckte ju till oss tre iaf....


Vid halv tio kom Signe och sen blev det lekpark med fika för barnen, sen en liten liten promenad och efter det en avslutande vuxen & barnfika under äppelträdet i vår trädgård. Så mysigt så!


Judit slocknade ungefär samtidigt som besökarna gick hem, strax efter tolv och sov sen till kl tre. Så länge får hon INTE sova nån mer gång!!! Somnade inte förrän mellan nio och halv tio nu ikväll.


Tror jag ska börja hålla koll på hennes sovtider varje dag nu, max 2 timmar sovning på dagen. En ledsen och grinig unge är det ingen som blir glad av på kvällen??

 

Imorgon ser vi fram emot mer fint väder och nya äventyr - frukost på Ted's kl nio är inplanerat och kvällen ska spenderas med vänner på Lilla krogen. 



 
 
Ingen bild

Anna o Wille

23 juni 2010 07:36

Vilken härlig dag ni haft...ska bli kul o träffas imorgon...!! Gick förbi lilla krogen igår och jag blev sååå sugen för det luktade så gott.. så ät lite för mig med. Ha det så gott Kram

 
Ingen bild

Signe

23 juni 2010 12:47

Ja,vi hade det riktigt mysigt! Tack för trevligt sällskap och jättegott fika!!! Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards