husnr3

Alla inlägg under maj 2010

Av Jessica - 20 maj 2010 07:21

I tisdags kväll var det dax för mig att springa Vårbuset, vår alldeles egna variant av Vårruset!


Det hela började för 3 år sen då vi var några tjejer på jobbet som anmälde oss till Vårruset i Växjö. Jag tyckte att hela arrangemanget var sådär, kostade rätt mycket pengar och det man fick var bara trängsel och en fikakasse som fick intas i kylan (inte arrangörens fel men ändå)....


Så året efter bestämde jag mig för att ordna Vårbuset istället och bjöd in 6 av mina kollegor som varit med året innan. En runda på ca 5 km mättes upp och där satte jag även upp en tipspromenad. Sen fick kollegorna gå eller springa.


Likadant gjorde vi förra året hos Camilla i Maramö och i år var det dax för Daniela i Forsheda att vara arrangör.


Blev en runda i elljusspåret först och sen en liten tur runt skolan och kyrkan innan vi gick i mål på Bosgårdsvägen och fick en fikapåse med banan, kexchoklad, festis mm. Vann löpningen gjorde som vanligt vår lilla Lena som är en riktig hejare på att springa! Jag vann däremot tipspromenaden - superkul!! Förra året kom jag nämligen sist...


  

Anna, Veronica, Daniela, Jag, Lena, Camilla & Ann-louise 


Efter rundan blev det god mat och dryck och massa tjöt, alltid lika kul att träffa jobbarkompisarna - särskilt nu när man inte ses dagligen!


Uppdaterar med bilder när Anna har skickat över dem till mig......

Av Jessica - 19 maj 2010 08:10

Man kunde nästan tro att jag medvetet hade hållt på veckans viktrapport till idag, onsdag, för att jag inte har något kul att rapportera!


Men det är faktiskt inte anledningen utan det har bara inte blivit av.... däremot är det inget positivt att skriva om men det ska ju göras ändå.


Värre för min del än för Ralles men det är bara att ta nya tag, igår var jag ute och sprang igen och det känns skönt. Att springa är faktiskt riktigt kul, iaf när man får springa i skogen och fåglarna kvittrar omkring en.


R: +0,2 kg                Totalt: -6,5 kg

J: +0,6 kg                Totalt: -3,0 kg

Av Jessica - 18 maj 2010 12:11

Idag tog vi en av våra vanliga rundor utmed dammen på norr.


På raksträckan mötte vi en hund med matte. Hunden lösspringande med matte ett antal meter bakom.


Ingen fara! Hunden stannade och matte kopplade den.


Så möttes vi, jag med barnvagn och två hundar varav den ena (Moa) visserligen kaxade upp sig lite grann. Men jag höll ju hårt i kopplet så hon hade inte många centimeter att röra sig på.


Den andra hunden då? Jo, precis när vi passerat varandra gör den ett rejält utfall mot oss. Matte blir arg och ryter till vilket var bra gjort men...


Tur att hon hunnit koppla hunden - vad hade hänt om den gjort samma utfall men utan koppel tror ni?


Varför måste folk gå med sina hundar lösa i skogen när de bevisligen inte har någon riktig pli på dem? Detta var inte första gången nåt sånt här hände på denna runda.


Tänker på dem som är hundrädda, vet själv hur det är att vara rädd för lösa hundar och en som gör utfall även om den är kopplad är inte heller så trevligt!


Vad det var för ras? En dobermann....

A6

Av Jessica - 18 maj 2010 06:53

Igår hade jag och Lotta (Malins mamma) en heldag på A6  och IKEA!


Åkte hemifrån vid tio och spenderade sen ett antal timmar med shopping. Såklart blev det mest till Judit, hade presentkort på både Åhlens och HM så jag kom rätt billigt undan ändå. Det enda jag behövde var ett par HM-mysbyxor men det glömde jag när vi var där...


    

Klänning och skor från Åhlens

  

Ny solhatt!


På IKEA kollade jag in garderober eftersom det är det vi närmast behöver köpa. Ska ju ha en hörndel och det hade vi inte riktigt koll på hur den fungerade men nu vet jag. Ny säng behöver vi oxå och de hade en riktigt fin, vad tycker Ni om den?


  

Hundkrokar från IKEA, Ralle inte helt övertygad att de var fina. Jag gillar dem skarpt!


Dessutom 25% på vissa dörrar och 10% på inredning så bättre kan det inte bli. Nu gäller det bara att välja vilken färg vi ska ha och sen vilken inredning....


    

Dessa är några av de vi väljer på, den vänstra är samma som sängen och den högra är billig och lättare att damma - val?

Av Jessica - 17 maj 2010 07:58

Här kommer några söta bilder på Judit från i helgen.... klicka på bilderna så blir de större...


         

Testar att leka i mitt egna rum


 

Provar pappas keps

Av Jessica - 17 maj 2010 07:03

I helgen var det drygt tjugo grader och sol i Stockholm!


Vår stuga ligger inte i Stockholm! Således hade vi 10 grader och på gränsen till regn!!! Men vad gör det när man renoverar?


Det går framåt iaf. I helgen har vi hunnit med att tapetsera färdigt, isolera och sätta tak. Endast golvet återstår!

    


I lördags tapetserade vi i hallen, jag gick från att från början endast vara limmålare till att senare även få sätta upp små tapetbitar (många dörrar i hallen). OBS! Tapeten räckte visst inte..... tur vi hade lite gammal lime-grön tapet från Moas rum kvar, fick bli den på ena väggen och det gör inget för där ska bli garderob och frys framför.

  


Efter tapetseringen blev det till att sätta tak och i lördags fungerade jag som assistent = förste inbärare av tillsågad takpanel. Igår däremot fick jag både spika (hittade ytterligare en hammare), mäta och såga själv. Riktigt kul faktiskt!


  


Mycket snyggare med innetak än utan!

Av Jessica - 14 maj 2010 15:41

När R kom en från jobbet för en dryg timme sen funderade han på att klippa gräset. Bra fundering eftersom det är väldigt långt.  


Men jag ville gärna ut en runda i skogen så han fick lov att ta hand om Judit istället för gräset, lämnade dem busandes på gräsmattan.


Hittade dem såhär när jag kom hem! Synd det inte är en ljudbild...  någon snarkade!



Av Jessica - 14 maj 2010 07:14

Nu är golvet lagt i sovrummet!!


Och det är således även tomt - då såg vi att vi har planerat alldeles fel!


Där vi ska ha sängen (=fondväggen) passar det mycket bättre att ha garderober och således kommer sängen på väggen där vi tänkt ha garderober.


TUR att vår fondtapet varit leveransförsenad så vi inte har hunnit sätta upp den! Inget ont som inte har nåt gott med sig säger de ju och det stämmer verkligen i detta fall.


Nu blir det till att tapetsera över befintlig nytapetserad vägg med fondtapet samt att köpa till två extra rullar av den andra tapeten och tapetsera där vi ska ha garderob. Tur att den andra rullen bara kostade 100 kr (och HOPPAS att den finns kvar då den var på rea).


Samtidigt slår vi nog till och byter till en 180 cm madrass istället för den 160 vi har nu, vill nämligen byta den i stugan från 180 till 160 - hänger ni me`?


Bilder kommer när det är tapetserat och klart!

 

Uppdatering: vår fondtapet kommer kanske hem vecka 21 så nu har vi bestämt oss för att ta en annan istället - blir samma mönster men annan färg. Hoppas bara att den passar till de övriga väggarna som redan är tapetserade?!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards