husnr3

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Idag har det gått...

Av Jessica - 24 maj 2010 21:45

... med full rulle här hemma (eller borta kanske)?


Började med en morgonpromenad med Lotta vid nio, runt Fåglabäck & Dammen som vanligt och kom hem strax före halv elva.


En snabblunch för Judit redan vid elva fick det bli och sen for vi iväg till stora staden Värnamo där jag först hämtade tavlor på Gallerix (läs eget inlägg) och sen blev det go lunch på Lilla krogen tillsammans med jobbarkompisarna Veronica, Lena & Daniela för att fira att den sistnämnda fyllde år i förra veckan!


Efter det en snabbvisit på färghandeln för att handla lite snickerifärg till våra lister hemmavid. Träffade ytterligare en jobbarkompis där!


Sen ner på stan igen till Sofia o Emmy för promenad runt Osudden med Annelie och Algot från hennes mammagäng. Trevligt med en "ny" runda och lite annat sällskap än jag är van vid. Efter prommisen bjöds det på fika, lakritskladdkaka - väldigt MUMSIGT! Ska fråga efter receptet nån gång....


Vid fyra slängde vi oss så i bilen igen och for hem för vid halv fem var det ju sista gången på min virkningskurs!! Känner att jag har fått lite kläm på det här med att virka amigurumi-figurer och idag började jag på en lite större kanin - får väl se när den blir färdig?


Och så var det kväll!


Blev en runda i skogen igen - idag 5 km på Grönelund (elljusspåret) för att testa kondisen i kuperad terräng. Funkade över förväntan!!  Sen lite plock i kläder och kolla lite garderober på IKEAs hemsida.


Och nu är det alltså dax för sängen och lite läsning & virkning!


Gonatt och hoppas ni oxå har haft en bra dag!

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

24 maj 2010 22:16

Vilken härlig dag du haft....synd att lunchen krockade med min byamammaträff.
Va kul att även träffa Sofia o Emmy, Annelie o Algot. Så duktig du varit som både gått två långpromenader + varit ute och sprungit. Har hittat mina jympardojjor nu så nu ska jag ta tag i mitt springaden också....Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards