husnr3

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Vår tisdag

Av Jessica - 20 april 2010 18:45

Min helt vanliga tisdag har sett ut såhär:


  • Judit vaknade samtidigt som oss strax efter sex, jag gav mig ut på skön morgonpromenad (har mycket kläder på) med Moa och under tiden gjorde R lite välling till Judit. Hon är fortfarande rätt snorig och rosslar i halsen - särskilt på morgonen.
  • Under morgontimmarna hade vi frukost, mys & lek och strax efter åtta var det återigen dax för Judit att sova lite.... normalt sover hon ju till åtta så de gånger hon vaknar tidigare brukar hon bli trött rätt snabbt. Under tiden förberedde jag dagens lunch samt gjorde mängder av portioner med Korv stroganoff till Judit.
  • Efter ha väckt lilltjejen vid halv tio traskade vi bort till "Gulf" för att hämta ett Tradera-paket innan vi fortsatte till Småfolket. I paketet fanns mängder med fina kläder, bl.a ett antal bodysar från Kaxs och lite annat smått o gott.
  • Småfolket var det fullt av mammor med bebisar & barn som vanligt... runt 15-20 mammor var där nog. Judit träffade Leon för första gången (i Hemköps-kön räknas inte) och i övrigt var alla "vanliga" där...
  • Vid halv ett kommer R hem på lunch... lika mysigt som alltid!
  • Mellan två och tre har vi mys i sängen - jag somnar och tror att Judit oxå gör det!?
  • Trotsar det otäcka och kyliga vädret och tar en eftermiddagspromenad till bibblan och affären. Ser på bibblan att de ska ha en studiecirkel hur man virkar små japanska figurer - funderar på att anmäla mig?
  • Judit hjälper mig hänga tvätt i vår fräscha tvättstuga.

      

  • R kommer hem från jobbet och det är helt plötsligt kväll, han drar iväg på möte och här sitter jag.... Judit ska snart sova, Moa ska få godispinne och jag ska väl käka. Idag blir det Svarta lådan från frysen via micron till magen...

Vad har ni gjort en sån här alldeles vanlig tisdag??

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

21 april 2010 07:45

Vi har tillbringat hela dagen i Jönköping/Taberg. Hade klipptid redan kl.8:45 så vi åkte från vmo redan vid halv åtta. Lämnade Wille och hundarna hos mamma för att sen ge mig in till stan för att fixa håret. Efter det åkte Wille och jag till en gammal kompis som har en liten pojk på ett år. Hon bjöd på lunch och fika och vi hade jättemysigt mycket att prata om då vi inte träffats på många år... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards