husnr3

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Dubbelt firande

Av Jessica - 9 april 2010 07:20

Igår hade vi firande dubbelt upp här hemma!


I onsdags var det nämligen vår 1-åriga bröllopsdag - tänk så fort tiden går! Men då jobbade ju R till halv nio så vi bestämde oss för att fira igår istället.... och så "fyllde" ju Judit 7 månader så det skulle ju oxå firas!


Men kanske lika bra att ta det från början, vi har ju haft BVC besök inplanerat varje månad sen Judit föddes och där har de ju vägt & mätt vilket har varit så praktiskt så... men nu när de har passerat halvåret blir visst kontrollerna inte lika täta längre så då fick vi sköta kontrollen hemma istället och det gick väl nästan lika bra.


      

Lite bilder från förmiddagen...

  


Vikten nu är 7300 g & hon är 68-69 cm lång - inte det lättaste att mäta en unge som inte ligger still!!


Vid niotiden gav vi oss iväg på LÅNGPROMENAD i det fina vädret, var fortfarande rätt kallt (minus 2 på morgonen ) men så skönt. Blev en sväng runt Fåglabäck, sen dammarundan där jag tog bilden nedan och avslutningsvis en sväng fram till bibblan där jag lånade en film till kvällens planerade mys. 2 timmar var vi borta - så skönt!

  

Isen ligger fortfarande vid Båramo bäck

  

Träffade tant Kirsti på torget och då blev jag glad


Efter lunch blev det en snabbvisit till Värnamo, skulle lämna tillbaks babyskyddet som vi hyrt samt några HM-felköp (inte vanligt annars att jag lämnar tillbaks....) och sen var jag även förbi jobbet och hälsade på/pratade om jobbframtiden. Är ju bara knappt 2 månader tills jag börjar jobba - visserligen bara 1 dag i veckan men ändå....


Bla bla bla.... ni som inte alls är intresserad av speditionsbranschen kan ju hoppa över detta avsnitt!! Mina gamla arbetsuppgifter har delvis försvunnit genom central omorganisation och en del sköts inte alls längre och andra har mina jobbarkompisar fått ta hand om. Så det jag ska göra när jag kommer tillbaks är att "sätta mig i skolbänken" igen!! Vi har ett nytt projekt som innefattar en helt ny plattform för både terminal, inrikes & utrikes , när det ska sjösättas är väl inte helt klart men jag ska bli lite av en kontaktperson och "ansvarig" i Värnamo. En  hel del att lära kan jag lova!!! Men det blir säkert spännande.... gillar utmaningar!


Och så äntligen kom jag hem vid halv sex och fick börja firandet med min älskade Ralle - trodde ni va?? Först var det tusen saker och åter tusen saker som skulle fixas.... som vanligt alltså! Mamma var bl.a här och provkörde sin "nya" bil, en läcker svart sak med vit skinnklädsel - ja just klädseln var kanske inte det snyggaste men tänk så gott det bränner i röven till sommaren!! Ha haha


Vi, jag och R alltså, hade först funderat på att gå ut och äta men det är ju liksom inte riktigt vår grej så det blev lite gott käk här hemma, thai-wok, för att vara exakt. Mumsigt som vanligt!!


  

Hade tänkt sitta och äta i lugn och ro (som vi alltid gör) så vi la Judit strax efter sju precis som vanligt men hon ville INTE SOVA!! Så det blev att äta med en liten unge i knät först och sen i barnstolen. Men det funkade det oxå och det var väl inte mer än rätt att hon fick vara med. Är ju faktiskt hon som är anledningen att vi gifte oss, iaf just då för ett år sen...


Bad R ta några foton på Judit när hon skrattade, är nämligen inte det lättaste, de där söta små fingrarna bor nästan i munnen på henne....


Kan inte låta bli att lägga ut ett av de FULA!! Bad honom zooma Judit och inte mig - läckert med hela munnen full av mat samt klabbig runt om - eller inte! Detta foto åker med säkerhet i papperskogen direkt!

  

  


Avslutade kvällen med att kolla ett romantiskt drama - trodde jag!! Hade lånat Australia men den handlade ju inte alls om att rida på de australiska vidderna  och med Hugh Jackman utan kläder - som jag trodde..... utan utspelade sig under andra världskriget och hade en intressant historia att berätta. Men bra var den iaf och föll även R i smaken....


Såklart fick jag present oxå! Ett par jättefina örhängen från Dyrberg Kern som jag hade önskat mig i födelsedagspresent..... däremot blev det inga blommor!! Tänkte jag inte på var R's förklaring när jag frågade varför han inte hade köpt några.....


Vad Ralle fick? Kalsonger såklart!! Vad finns det mer att köpa?? Kunde väl blivit en flaska whiskey isf men det har han så många i skåpet redan...




 
 
Ingen bild

Anna o Wille

9 april 2010 08:38

Vilken fullspäckad dag ni har haft...synd vi missade Er här i Värnamo hade varit kul att träffats en stund. Måste nog också upp till jobbet snart va ett tag sedan nu...Träffade Karin härom dagen och hon ville att vi skulle träffas. Vi tänkte vi kunde komma upp till Er och hälsa på, får väl försöka planera in en dag. Ha det så gott Kram Kram

 
Ingen bild

Jannike

9 april 2010 18:33

Hej :) Tack för alla kommentarer till min blogg. Det har blivit rätt lite skrivande sen sonen föddes men får väl ta tag i det snart. Vad fint du skriver i din blogg och vilken underbart söt liten tjej ni har :)

 
Ingen bild

ann-louise

10 april 2010 16:54

kul att se er på jobbet! Judit växer o blir sötare o sötare! var lite stressad men kanske hinner prata lite mer nästa gång! ha det så gott!

 
Linda

Linda

11 april 2010 19:38

Vilket megainlägg !!! KUL :)
Grattis i efterskott på bröllopsdan !!

http://tradgatan21.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards