husnr3

Direktlänk till inlägg 6 april 2010

Mysig påskhelg

Av Jessica - 6 april 2010 07:34

Som alla andra år har vi firat påsken i stugan och därför har jag varit utan dator i MÅNGA dagar! Har faktiskt gått över förväntan...


Här kommer en liten rapport vad vi har pysslat med iaf.


Började med lunch här hemma i torsdags då vi bjöd hit mamma efter jobbet (hon slutade tidigt), sen packades två bilar fulla och vi gav oss iväg...


    

Mys i mormors säng


Långfredagen spenderade jag och R + Judit på IKEA i Helsingborg för att inhandla lite nödvändigheter till stugan, blev bl.a nytt golv till vårt sovrum & en badbalja och skötbord till Judit.



Senare på   kvällen fick lilltjejen bada och det har hon hittills inte gillat särskilt mycket men nu när hon kan sitta själv var det visst SUPERKUL! Skvätte ner i stort sett hela golvet och jag fick ta av mig det mesta i klädväg och det jag behöll på blev genomblött!! Men kul hade hon!


    

Vi monterade även ihop vårt nyinköpta matbord och det blev så snyggt! Helt klart ett lyft för hela rummet.


På påskaftons lunch dök sen Kjell o Vonne upp som brukligt och resten av helgen har mest handlat om mat, mat och återigen mat (vet - har gått upp i vikt!!!). Men så gott det varit, recept på en del av rätterna kommer här senare.

     

Är Judit lite lik mig när jag var liten eller?  

 

Tyvärr har ju inte vädret varit särskilt bra (OK - fint på påskafton) så vi har mest hållt oss inne..


Och så tar ju helgen slut och så även vår nyinköpta bord!!! Får vad man betalar för brukar det ju heta och visst var bordet billigt men det borde väl hålla mer än en helg?? Blir till att reklamera imorgon... lite snett är väl OK men det här? Går inte direkt att ställa något längst ut...

  

 

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

6 april 2010 14:44

Ser att ni haft en härlig helg i stugan....!! Synd på bordet men vi hoppas det går fint att reklamera det. Kram

 
Linda

Linda

6 april 2010 20:19

Ni ser ut att ha haft det fint :) Vi med till slut - för Stina med familj kom i fredags kväll. Dom är fantastiska så det har gått så himla fort .. Hoppas vi kan ses snart :) Kram kram

http://tradgatan21.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards