husnr3

Alla inlägg under mars 2010

Av Jessica - 3 mars 2010 07:01

Har inte våren tänkt komma till oss iår?


Imorse när vi steg upp vid sextiden var det mer än 10 minusgrader!!



Av Jessica - 2 mars 2010 14:31

Efter en lång och skön förmiddagspromenad tog jag tag i matlagningen på allvar.


Blev två nya rätter till Judit, dels lax med dillpasta som är en av Willes favoriträtter och sen även kycklingbulgur med kokosmjölk  som Josefin har gjort till lilla Frida.


Givetvis har jag ändrat lite i recepten, tog broccoli istället för blomkål till laxen och det slank även med lite andra frysta grönsaker samt vitlök. I kycklingrätten använde jag bulgur istället för couscous men det blir ju ingen större smakskillnad.


Tänkte tagit några bilder men får erkänna att maten inte såg särskilt aptitlig ut!! Allt ser ju mer eller mindre ut som samma gojs.... särskilt om det är morötter i...


I förra veckan gjorde jag fiskgratäng oxå som Judit gillar skarpt.


1 fiskblock, tog sej för det är bra för miljön

frusna grönsaker, valde broccoli, sommarblandning & majs, ärtor & paprika

2,5 dl mellangrädde

1 burk krossade tomater

persilja eller annan örtkrydda

 

Lägg fiskblocket i en ugnsfast form och häll valfri mängd grönsaker på. Jag tog ganska mycket grönsaker.

Blanda tomater  med grädde & persilja och häll detta över fisken.

In i ugnen 200 grader ca 40-60 minuter .


Mixa och servera antingen med potatispuré eller bara som det är med lite smält smör.

Av Jessica - 1 mars 2010 07:31

Och så var det måndag och dax för vågen på allvar igen, brukar fuskväga mig andra dagar i veckan och då väger man ju alltid mindre.... är de där svullhelgerna som ställer till det!!! Och jag som inte ens provsmakade mina bullar igårkväll   


Men bättre resultat denna än förra veckan - BRA!


Behöver lite positiv feedback från vågen för att ha lust att fortsätta...


R: -0,9 kg                   Totalt: -4,8 kg

J: -0,4 kg                    Totalt: -2,4 kg


Noterat oxå att jag vägde Moa för nån vecka sen, då vägde hon bara 15,1 kg - att jämföra när hon var som tjockast och vägde 18 kg!!! 20% mer än nu..... men hon var rund och go då...

Av Jessica - 1 mars 2010 07:28

Idag är det 1:a mars och en månad kvar till påsk.


Vi brukar fira påsk i stugan varje år, har gjort det sen pappa dog för tretton år sen och jag har nog varit med de senaste tio åren iaf....


Varje påsk brukar det vara superfint väder (inte förra året) nån av dagarna så att vi i lä kan sitta i bikini och sola!!! Känns rätt långt borta just nu...


Sånt här väder mötte mig när jag skulle ut med Moa strax före halv sju imorse:


  


Jag LÄNGTAR EFTER VÅR!

 

Uppdatering: under dagen kom väl sisådär 15-20 cm och på kvällen frös det på igen. Tur att vi fick låna snöslungan av Lage denna gången me! Morgonen 2/3 var det ungefär minus 8!!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards