husnr3

Alla inlägg under mars 2010

Av Jessica - 12 mars 2010 20:01

Idag har vi gjort stan!


Länge sen och jättekul!


Började med att ta pendeln till södra station och där byta till buss för att kunna åka o hälsa på Pluttis på hennes jobb. Hon var ju tvungen att få träffa lillhönan..... (de sågs inte på morgonen innan hon åkte till jobbet).


Sen blev det buss igen till Skanstull och sen var det shopping!! Nä,skojar bara.


Blev faktiskt inte att vi gick i så många affärer, blev några för att vi skulle kunna värma oss ibland.....


Det  vi fick tag på:

2 bambino skedar, blå & grön

2 par jeans till Ralle

klänning & leggings frånLindex

apotektsprodukter (behövs även i storstan)

lock till barnmatsburkar - hoppas de funkar!

bricka att ha oljor o kryddkvarnarna på

rosa gummianka med fjädrar till Micke

muffinsformar


och till sist tog jag o mamma en sväng till Zara på Drottninggatan och där hade de söta o lite annorlunda barnkläder. Kul med nåt som inte alla andra har hemma! Blev en vår/sommarjacka med luva till Judit och mormor köpte ett par shorts som passar när det blir varm sommar!


Och sen skulle vi ju ta oss hem!!! Är inte särskilt jävligt bra skyltat från centralen när man inte vet hur man hittar till pendeltågen!! Tacka vet jag tunnelbana...


Av Jessica - 11 mars 2010 14:56

I eftermiddag ska vi åka till min kära syster yster o hennes sambo och jag  bara går här hemma o drar o LÄNGTAR O VÄNTAR!!


Vad det är tråkigt när man inte har nån särskilt för sig utan bara ska "sitta av tiden". Får inget vetigt gjort...


Hade jag varit lite driftig kunde jag ju plockat fram strykbrädan o gett mig på mina två linnedukar som ligger o skräpar alldeles skrynkliga nånstans.... men vem vill det??


Jag vill bara ge mig av NU!


O den där förbaskade godispåsen vi skulle ha i bilen - den är snart slut!!! Fasiken oxå, vägning på måndag igen!


Tror jag ska ta en sväng ut till postlådan o se om nån har skickat nåt kul till mig, men där lär väl bara ligga massa räkningar o vänta??!

Av Jessica - 11 mars 2010 07:40

Tån ömmar inte längre!!


Iaf nästan inte!


Tror det beror på att den vet om att det blir shopping oavsett imorgon och hur kul är det att vara en ömmande tå på shoppingpromenad??


Men tar det lugnt idag med, blir bilen till Sanna för mammaträffen istället för promenaden jag hade tänkt...

Av Jessica - 10 mars 2010 19:59

Idag har varit en fullspäckad men kul dag!


Började med att ta sovmorgon till sju, Judit sov efter att ha käkat en halv flaska välling redan vid sex (ovanligt  men mysigt när hon vaknar tidigt).


Sen blev det att sätta på en maskin tvätt, kolla mejl och lite annat smått o gott innan det var dax för Judit att få grötfrukost före morgonpromenaden med hundarna vid niosnåret.


Blev en runda norrut och på hemvägen, ungefär i höjd med kyrkogården, fick vi sällskap av en liten svart krulltott som jag tror lystrar till namnet Rufus och hör hemma på Saturnuskällaren..... han brukar visst springa lös!!! Jag gillar inte lösspringande hundar!!


Efter att ha lämnat vovvarna hemma tänkte jag kopplat krulltotten men då pyste han sin väg - utan två hundar var jag visst inte lika intressant längre?!


    

Vårtecken, inga blommor men väl lite barmark!


Blev sen en promenad med Martina från Frälsis innan babycaféet där vi hade lika trevligt som vanligt.


Hemma igen var det dax att laga middag till R och sen blev det eftermiddag med städning (dammsugning & golvtorkning) av hall, kök & toalett och sen hände det en OLYCKA oxå!!!


      


Var på väg till sovrummet för att lägga Judit en sväng när det förbaskade sängbenet hoppade upp och attackerade mig!!! Gjorde infernaliskt ont på vänstra fotens lilltå!!!! Släppte lilltjejen i sängen och hon var lika nöjd för det... Blev till att vila lite i fåtöljen - lyckades visst somna där i solen. SÅ SKÖNT!!!


Behövde gå en sväng till bibblan så dit styrde vi kosan i eftermiddag, Judit i vagnen som vanligt och jag linkandes på min ömma tå - synd om mig! Kände att det faktiskt gjorde rätt ont så beslutade att ställa in kvällens bowling och istället åka en sväng med Judit till hennes farmor som normalt är barnvakt på onsdagar. Tur var nog det...


      

Innan vi åkte till farmor!


 Tog en titt på tån och den var blålila!!! Hur ska jag nu klara Stockholmsshoppingen på fredag? Får kanske ta med två vagnar upp - en till Judit och en till mig?!


  

  

Av Jessica - 9 mars 2010 12:14

Vet ju inte direkt om det är någon som läser mina viktrapporter men det är ändå viktigt att jag lägger ut dem här så att det blir lite mer press på hos här hemma att äta mindre och röra oss mer....


Och ni som läser, har ni märkt att jag allt som oftast inte skriver mina viktrapporter förrän tisdagar??


Ja, det finns en liten baktanke med detta. Att man ska kunna väga sig även på tisdagen om måndagens resultat är alltför nedslående!!


Så var det nämligen igår!!


R: +0,2 kg                      Totalt: -4,6 kg

J: +0,3 kg                      Totalt: -2,1 kg


Så därför vägde jag mig imorse igen och då vägde jag faktiskt 0,6 kg mindre än förra veckan.... det finns alltså hopp!

Av Jessica - 9 mars 2010 12:10

Tro det eller ej men idag har jag varit sångledare på Småfolket?!


Jag som inte ens kan sjunga falskt..... har fått höra att det bara finns en som är sämre på att sjunga än jag själv och det var min pappa och nu när han inte längre lever så är jag helt enkelt sämst!!


Men vet iaf om det själv eftersom jag aldrig kan ens nynna en melodi för så fort jag öppnar munnen låter det annorlunda mot melodin jag har i huvet...


Men men - ibland får man helt enkelt lösa ev problem ändå. T.ex idag när inhoppar-ledaren Elin inte kunde komma pga sjuka barn och ingen annan var driftig nog så var ju jag tvungen att ta tag i sångstunden - att jag satt nära bandspelaren gjorde säkert sitt till! Så Maria skötte de "manuella" sångerna och jag ansvarade för bandspelaren och det blev så bra så....

Av Jessica - 9 mars 2010 07:10

I två veckor nu har vi ätit mycket av det som funnits färdiglagat i frysen och i övrigt har vi nog fuskat lite här och där.


Helt klart är det så att om det här med middagsmat ska fungera i vår familj så måste ett schema till, igår blev det t.ex mackor till kvällsmat! Och det funkar ju det oxå men kanske inte alla dagar i veckan...


Så igårkväll blev det till att kalla ihop (jag säger till R alltså) ett matråd igen så nu är resten av veckans mat bestämd, blev inte så många dagar med tanke på att vi åker till syrran på torsdag eftermiddag...


Kyckling med currysås

Kyckling i ugn med rostade rotfrukter & dillcreme

Ugnstekt falukorv, ev en ny variant

Och igår blev det svarta lådan - min nya favorit!


Kyckling i currysås                                4p

500 g kycklingfilé

4 lagerblad

hönsbuljong

Kokas ca 10 min tills kycklingen är färdig

 

Currysås:

1 - 1 1/2 msk matfett

1 - 1 1/2 msk curry

2 1/2 msk mjöl

5 dl hönsbuljong

0,7 dl mellangrädde

Fräs curryn i matfettet och rör ner mjöl, späd med buljong & grädde och låt puttra 5 minuter. Lägg ner kycklingfiléerna delade i bitar.


Servera med ris & sallad.

Av Jessica - 8 mars 2010 21:05

 Idag har det varit en strålande fin och vacker vårdag.... och även vår lilla Judits 6 månaders dag!!


Får tyvärr säga att dagen kanske inte har varit lika bra som övriga dagar, lilltjejen har varit lite ledsen till och från och inget har varit riktigt bra. Men så är det väl kanske, man kan ju inte vara på topp hela tiden.


Av ovan nämnda anledning har det inte blivit så många kort tagna idag men här följer några från senaste veckan...


  

      

 

       



Övrigt att notera från tiden när jag är 6 månader:

  •    Vikt 6740 g & 67 cm lång (vet inte riktigt om längden stämmer...)
  • Kan inte sitta själv - än
  • Gillar gröt & välling, gillar mat sådär just nu
  • Sover hela nätterna men har inget eget rum än
  • Gillar när vi är i kyrkan o med kompisar och det händer saker runt mig
  • Gillar inte att ligga på magen förutom om jag får kolla TV
  • Har vänt mig från rygg till mage 1 gång...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards