husnr3

Alla inlägg under mars 2010

Av Jessica - 21 mars 2010 17:20

Att vi har en febrig och snorig liten tjej här hemma har inte förstört humöret speciellt.... och hon gillar fortfarande att pussas!


Under tiden vi satt vid datorn och kollade bandyfinalen i Uppsala fick jag MÄNGDER AV PUSSAR av attack-karaktär! Kameran låg inom räckhåll så jag fotade på så gott jag kunde på egen hand...


                

Av Jessica - 20 mars 2010 17:40

Jag har ju varit rätt förkyld i några dagar och nu har stackars lilltjejen blivit smittad!!


Hon var hur pigg som helst i förmiddags så vid halv tolv tiden tog jag på henne och vi gick ner till bowlinghallen. Väl där märkte jag att näsan började rinna så smått men det var ju inte mycket att göra åt mer än att torka...


Och sen i eftermiddag skulle hon vara hos Evelina när jag spelade match och det hade gått så bra så, hon hade varit lite snorig men annars på gott humör och ätit av både gröt och katrinplommonpuré.


Tänkte att det ändå är bäst att vi tar febern nu när vi kom hem vid fem - då hade hon 38,7!!!! Vet att barn lätt får hög feber men så mycket trodde jag verkligen inte att hon hade!! Bara lite rosig på kinderna o trött men annars precis som vanligt...


Blev lite Alvedon och sen i säng där hon ligger nu och leker med gosedjuren för fullt! Får lite dåligt samvete att vi lämnade bort henne men förkylningen verkligen flög på henne på mindre än en timme och det är första gången hon är "sjuk" så det var inte lätt att känna igen några symptom.



Av Jessica - 20 mars 2010 11:11

Igår var sista gången på babysimmet och eftersom Judit varit ledsen de 4 senaste gångerna var vi i valet o kvalet om vi skulle gå eller inte...


.. men så sa Lotta att de ska få diplom och då tänkte jag att vi kan väl lika gärna gå dit, blir hon ledsen får vi väl helt enkelt bara gå hem!


Men så blev jag ju rätt förkyld och R kunde inte följa med men som tur var hade faster Evelina inget planerat så hon badade med Judit och jag satt på kanten! Vilket lyckat drag!


Judit var lite ledsen precis i början när hon testade flytvästen men sen gillade hon verkligen resten av passet! Var så kul att sitta på kanten och se hur hon o E busade och myste... blev visserligen inga dyk eller så men vad gör det?


Huvudsaken att hon gillade att vara i bassängen - inte ens det har ju funkat tidigare.... blir nog att vi hyr in E om det blir nån fortsättning i höst?!


  

Av Jessica - 19 mars 2010 09:41

En sån underbar bok!!


Vet att det är tio år sen Dameranas detektivbyrå av Alexander Mccall Smith kom ut men det har liksom inte blivit av att jag har läst den förrän nu....


och jag blev helt enkelt förälskad!


Läser ju mestadels deckare och denna sorteras i deckargenren men är så mycket mer (och väldigt lite deckare).


Handlar om Mma Ramotswe som öppnar den första kvinnliga detektivbyrån i Botswana. Detta land som jag fortfarande inte har en aning om vad det ligger... jo såklart i södra Afrika. Med kvinnlig list och sunt förnuft lyckas hon lösa de flesta fall hon tar sig an...


Boken är full av berättelser om livet i Botswana och har dessutom en helt underbar syn på människan, framför allt mannen då som ständigt beskrivs som en kvinnotjusare som inte gör annat än att springa efter andra kvinnor.


Nån mer som har läst den? Vad tyckte ni?


Och ni andra..... låna den på bibblan och få er några mysiga timmar med ett leende på läpparna - uppkrupen i bästa läsfåtöljen.



Av Jessica - 19 mars 2010 07:02

Igår var vi uppe med tuppen (som vanligt vid sex alltså) !


Hade beställt klipptid vid nio i Värnamo så kvart över åtta satte jag mig och Judit i bilen och for iväg till Linda med familj då de hade lovat att vara barnvakt. Lilltjejen hade skött sig alldeles utmärkt fick jag höra - hade bara varit ledsen en gång och det var nog när Alice hade klappat henne lite för hårt...


Frisyren blev bra men sen drog jag ju på mig mössan direkt efter när jag, Linda o Anna skulle promenera med barnen - och så var de pengarna bortkastade!!!


  

Blev rundan runt Alandsryd som vi gått tidigare, så skönt att där inte kör så många bilar utan man kan lätt gå flera i bredd. Efter det bjöds det på köttfärssås & spaghetti och kladdkaksmuffins med grädde o neverstop. Anna o Wille hade tid på BVC vid ett och själv hade jag som vanligt 1000 ärenden att fixa så det blev en kort träff. Men ändå alltid lika kul att ses!!

 

Åkte som sagt ner på stan och hade Judit i sjalen så tack Josse för de inspirerande bilderna på dig o Frida, har gjort att jag börjat testa sjalen igen. Även ett tack till Frida U som tipsade mig att man kan ha barnen i sjal när man bara ska springa små ärenden på stan, var ju mycket smidigare än att ta fram vagnen ur bilen hela tiden. Judit somnade i bilen på väg ner till stan men det var inga problem att ha henne sovande i sjalen heller - jättemysigt!!


Var en sväng på en affär, vi kan kalla den Häråt & Titta och handlade för några hundra, betalade med kort. Frågade sen om de möjligtvis kunde växla en 20:a till mynt.... vet ni vad jag fick för svar?! Med lite sur o irriterad röst: Vi har ju så långt till banken så det gör vi normalt inte men jag får väl göra ett undantag!! Det var ju inte precis en femhundring jag ville växla - och vad hade hon gjort om jag  betalt med pengar och skulle fått växel tillbaks??  Dålig service tycker jag - dit går jag nog inte fler gånger...


Blev lite grejer på Babyproffsen oxå, bl.a ett par efterlängtade bitringar i bra modell. Har en större variant men den har Judit lite svårt att hålla. De nya funkade bra...

      



Efter jag kom hem vid tretiden blev det inte mycket gjort, var rätt förkyld under dagen men när vi kom hem började snoret forsa ur näsan på mig och lite lite feber hade jag oxå så det blev mest till att vila och distansmysa med Judit - ville ju helst inte smitta.



Av Jessica - 18 mars 2010 07:31

Nu har årets förkylning drabbat även mig!!


Men klagar inte, vad är en snorig näsa jämfört med magsjukan?


Och ingen feber har jag heller....


... det enda "problemet" är att idag ska jag till Värnamo för att träffa mina goa vänner vilket jag hade sett fram emot. Antar att de inte vill bli smittade.... Får väl hänga med på promenaden och sen ev sitta ensam i ett hörn och mata Judit innan vi vänder hemåt igen (måste nämligen åka till stan då jag ska klippa mig oxå - bild kommer!!).

Av Jessica - 17 mars 2010 17:35

Idag var det några plusgrader och det låg lite snö på marken (det är den 17:e mars!!!!) när vi vaknade - det är väl ungefär det enda som skiljer dagen idag från igår...


Blev en snabbprommis med doggarna vid nio innan jag gick hem och lämnade dem innan jag slöt upp på Frälsis vid halv tio för gemensam promenad före babycaféet. Idag var vi fyra mammor + Martina (ledaren) - KUL att några fler följde med. MÅNGA gånger har jag och Martina gått själva och det har oxå varit jättetrevligt.


Eftermiddagen har ägnats åt mys och bus som igår, Judit har suttit mer i sjalen på höften och vi har bl.a dansat till Rolandz och diskat grytor och burkar!


        

 Mysigt att sitta hos mamma o tugga på sjalen!  


  

Sen har vi tränat på att sitta, än så länge är hon rätt instabil och för att slippa massa gråt och ont i huvet brukar vi träna i sängen där det inte gör så mycket om hon välter.... är dessutom mycket lättare att sitta ju!  

  

Är inte lätt att få fröken att skratta på kort. Det här var det närmaste jag kom...

 

Även maten har funkat bra idag, efter eftermiddagsgröten ville Judit dricka lite extra och inte mig emot. Gör absolut inget om hon lär sig att hålla vattenflaskan själv. Har även testat pip-mugg men det funkar inget bra så vi håller oss nog till nappflaskan ett tag till!


  

Just fått syn på flaskan...

  

... får tag i den...

  

och dricker lite - att den är upp o ned gör väl inget?

 

Vad har ni därute hittat på för kul idag? VAB-at, jobbat eller varit lediga??

Av Jessica - 16 mars 2010 18:53

Ytterligare en underbar dag med klarblå himmel (OK några stackmoln då o då) gjorde att jag o Judit traskade iväg norrut vid niotiden för en timslång promenad som avslutades på Småfolket där vi var till halv tolv...


På vägen hem somnade fröken som vanligt och har ju såklart sovit flera gångern även i eftermiddag - som vanligt! Men mellan sovstunderna har det varit mycket mys och lite bus.


För ovanlighetens skull har Judit varit lite gnällig idag och gärna suttit i knät och gosat. JÄTTEMYSIGT tycker jag. Fick henne även att hänga på höften i sjalen en stund under tiden jag hängde tvätt och det funkade.


Idag har hon verkligen fått kläm på det här med att kramas o pussas. Hon tar två ordentliga tag i bakhåret alt. borrar in fingrarna i kinderna och sen är det PUSSKALAS av stora mått!! Hela munnen öppen och gärna tungan oxå...

Svårt att fånga på bild när man själv är föremålet för alla dessa pussar men även mormor blev puss-attackerad:

  

Maten har funkat bra idag oxå, har ju annars varit si och så de senaste dagarna. Men idag slank kycklinggrytan med kokosmjölk ner utan problem och när pappa hade kommit hem fick jag smaka på hans äpple me'. Gillar jag!

      

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards