husnr3

Alla inlägg under mars 2010

Av Jessica - 25 mars 2010 15:09

Idag är det riktigt vårväder!!!!


Följande har vi gjort idag:


     

  • förmiddagsprommis i nästan 2 timmar med vagn & hundar
  • torkat 2 smutsiga & blöta hundar - samt klippt bort hälften av Tigerns päls så jag slapp tvätta honom....
  • besök på ICA, Hemköp, Bolaget och den nya skoaffären
  • bakat efterrätt till kvällens tjejmiddag
  • käkat lunch
  • kollat pärlhyacinterna som är på väg upp i landet...
  • myst o lekt med Judit
  • köpt lite nya växter och planterat
  • burit ned VINTERKLÄDERNA I KÄLLAREN
  • dammsugit källartrappan
  • eftermiddagsprommis med vagn & hundar i en timme
  • duschat 2 smutsiga och blöta hundar

Ska vi göra resten av dagen:

  • dammsuga (fast jag gjorde det igår - hundarna är inte poppis nu)
  • torka golv
  • dammtorka några bänkar
  • duka bordet till kvällens tjejmiddag
  • byta sängkläder
  • sätta på en maskin tvätt
  • leka o mysa med Judit

  

Hoppas alla ni andra där ute också har NJUTIT AV VÅRDAGEN även om ni fått jobba!!!

Av Jessica - 24 mars 2010 19:04

Nu är morgondagens meny fixad!!


Ja, inte lagad alltså för det gör vi tillsammans men jag har iaf bestämt vad jag ska bjuda på....


Och om ni som kommer läser detta får ni väl skylla er själva - då blir det ingen överrasskning ju!


Till förrätt blir det fransk löksoppa som jag gillar mycket. Till varmrätten testar vi nåt nytt, fläskfilé med senaps & vitlökssås serverat med färsk pasta. Känns inte som det kan gå fel...


Och så desserten! Det viktigaste!


Hade tänkt satsa på nåt lite sundare men så fick jag ett önskemål från Veronica om "nåt sliskigt" så det blir jordnötspaj - också ett nytt recept!


Längtar helt plötsligt väldigt mycket till imonkväll...


Alla recept kommer här under fredagen, då även med recension.

Av Jessica - 24 mars 2010 14:43

Idag är Judit feberfri men fortfarande väldigt snorig!


Vågade oss ut på gemensam promenad med "Babycaféet" imorse men gick sen direkt hem istället för att vara med och fika o sjunga. Risken att hon smittar är nog rätt stor än...


Men skönt med lite vuxenprat och frisk luft, ev blir det nog en runda även i eftermiddag.


Håller som bäst på att städa inför morgondagens besök men en titt ut avslöjar vårsol och det vill man ju inte missa - kanske att Judit kan sitta upp i vagnen en stund?!

Av Jessica - 23 mars 2010 11:25

Piss skit o vademecum...


ungefär så känner jag för veckan viktrapport men den måste ändock göras. Utan detta offentliggörande av vår viktminskning skulle jag med säkerhet fuska ännu mer än jag gör...


Vikten igår var inget kul så därför vägde jag mig imorse igen och vägde då 0,9 kg mindre än igår. Använder den lägsta vikten för annars blir jag på uselt humör!!!


R hade skött sig bättre och det pushen behövde han efter att ha stått stilla ett tag.


R: -0,6 kg                  Totalt: -5,2 kg

J: -0,4 kg                  Totalt: -2,9 kg


Och nu har jag även lovat mig och härmed inför alla andra: ingen mer choklad förrän till påsk!!! För mig är detta ett STORT LÖFTE eftersom jag ätit choklad mer eller mindre varje dag i några veckors tid...

Av Jessica - 22 mars 2010 21:37

Vi har väl lite kört fast i samma gamla matträsk som alla andra och kör mest med gamla favoriter nu i veckan.


Dessutom är vi bokade på annat flera kvällar så det blir inte till att laga så mycket mat.


Men följande testar vi:

kyckling & rotfrukter i ugn (nästan varje vecka)

Tacogratäng med fläskfilé ALDRIG TESTAT FÖRUT MEN ALLT MED TACOS ÄR JU GOTT

Köttfärss & grönsakssoppa

Kassler på en kvart

o så nån goe söndagmiddag, kanske blir det stek...

Av Jessica - 22 mars 2010 17:14

Jag måste bekänna en sak!


På torsdag är det min tur att ha tjejmiddag här och jag har inte kommit på vad vi ska laga & äta!!?


Normalt sett har jag min meny klar månader i förväg men nu när man går hemma o har all tid i världen blir ju absolut inget gjort!!


Nån som har nåt förslag?? Tar tacksamt emot förslag.


Har lite funderingar men ska nu sätta mig och kolla vad jag kan hitta på webben...

Av Jessica - 22 mars 2010 14:35

Idag är vi rika!


För vi har sålt vår bil!


Imorgon är vi fattiga igen!


För då har vi köpt en annan bil....



Av Jessica - 21 mars 2010 21:03

I helgen har vi ätit massor av god mat (men tyvärr inte så nyttigt) och även testat ett nytt recept som redan har hamnat i receptboken.


I fredags blev det hemmagjord pizza och idag fläskfilé med ugnsrostade rotfrukter till middag

  

 och ikväll en bit tacolasagne.

    


Efter en heldag i bowlinghallen ville vi ha nåt enkelt igår kväll. Hittade recept på gräddig chilipasta och det var snabblagat & väldigt gott. Klart jag vill dela med mig av det till er andra:


400 g fläskkött - vi valde fläskfilé - strimlas

2 vitlöksklyftor - finhackade

2 rödlökar - skivade

2,5 dl mellangrädde

en skvätt mjölk

1 msk kalvfond

1 tsk sambal oelek

2 tsk kinesisk soya


Fräs kött & lök, häll på övriga ingredienser & låt puttra några minuter.


Servera med färsk pasta & en grönsallad.


Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards