husnr3

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Tjejmiddag

Av Jessica - 24 mars 2010 19:04

Nu är morgondagens meny fixad!!


Ja, inte lagad alltså för det gör vi tillsammans men jag har iaf bestämt vad jag ska bjuda på....


Och om ni som kommer läser detta får ni väl skylla er själva - då blir det ingen överrasskning ju!


Till förrätt blir det fransk löksoppa som jag gillar mycket. Till varmrätten testar vi nåt nytt, fläskfilé med senaps & vitlökssås serverat med färsk pasta. Känns inte som det kan gå fel...


Och så desserten! Det viktigaste!


Hade tänkt satsa på nåt lite sundare men så fick jag ett önskemål från Veronica om "nåt sliskigt" så det blir jordnötspaj - också ett nytt recept!


Längtar helt plötsligt väldigt mycket till imonkväll...


Alla recept kommer här under fredagen, då även med recension.

 
 
Josse

Josse

24 mars 2010 21:15

Ryggknytningar finns på edenbaby.se! :) Jag hoppas jag lär mig knyta henne ordentligt på ryggen för det är ju mkt lättare att ha henne där när jag dammsuger tillexempe. På magen är hon liiite ivägen ibland ;D

Mmmh lät som en god meny, ser fram emot recept och recension och gärna bilder sen! Hoppas ni får det trevligt..

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

24 mars 2010 21:25

Åh, hela menyn låter super god! Hoppas det blir lika gott som det låter och att ni får en trevlig kväll.

Det går bra att beställa fårskinn hos min mamma, hennes hemsida finns som länk hos mig laminadesign.se Hon har en butik på gården som har öppet trosdagar och lördagar. Det är ju relativt nära Skillingaryd, mellan Klevshult och Hörle. All info finns på hennes sida :)

http://haradso.blogspot.com

 
Ingen bild

Plutt

25 mars 2010 09:48

Annars har jag ett tips på efterrätt......chokladpudding! :-) Har äntligen också tagit tag i vikten igen efter allt slarv sen vi kom hem från Thailand. Å du...har bokat tågbiljett till den 2/6, så då kan du och Judit möta mig på stationen :-) Puss

 
Ellen

Ellen

25 mars 2010 15:27

Menyn låter jättegod....man kanske skulle kunna få recept på hela menyn....:-)

Hoppas att ni får en trevlig kväll...

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards