husnr3

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Stumpan förkyld!

Av Jessica - 20 mars 2010 17:40

Jag har ju varit rätt förkyld i några dagar och nu har stackars lilltjejen blivit smittad!!


Hon var hur pigg som helst i förmiddags så vid halv tolv tiden tog jag på henne och vi gick ner till bowlinghallen. Väl där märkte jag att näsan började rinna så smått men det var ju inte mycket att göra åt mer än att torka...


Och sen i eftermiddag skulle hon vara hos Evelina när jag spelade match och det hade gått så bra så, hon hade varit lite snorig men annars på gott humör och ätit av både gröt och katrinplommonpuré.


Tänkte att det ändå är bäst att vi tar febern nu när vi kom hem vid fem - då hade hon 38,7!!!! Vet att barn lätt får hög feber men så mycket trodde jag verkligen inte att hon hade!! Bara lite rosig på kinderna o trött men annars precis som vanligt...


Blev lite Alvedon och sen i säng där hon ligger nu och leker med gosedjuren för fullt! Får lite dåligt samvete att vi lämnade bort henne men förkylningen verkligen flög på henne på mindre än en timme och det är första gången hon är "sjuk" så det var inte lätt att känna igen några symptom.



 
 
Ingen bild

Anna & Wille

20 mars 2010 19:27

Det är inte lätt när det är första gången dom är sjuka....tycker inte du ska ha dåligt samvete. Själv så låg ju Wille sov när vi hade träff med byamammorna och hade nästan 40 graders feber när vi kom hem. Det va så det kokade om honom när jag tog upp honom ur vagnen...då hade jag dåligt samvete.

Men dom måste ju va lite sjuka för att man ska lära sig känna igen alla symtomer...
Låt henne ligga i så lite kläder som möjligt och ge henne mycket vatten och gärna lite rapsolja i vällingen. ( Fick det tipset från BVC i tordags). Dom gör visst åt med grymt mycket energi när dom är sjuka.
Ha det så bra och krya på Er..
Kram kram

 
Madde

Madde

21 mars 2010 07:14

Jo det kul är se, det är ju så himla olika! Stackars liten, det är inte roligt när dom blir sjuka. Ni får krya på er!

http://annalindamadeleine.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards