husnr3

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Ena dan den andra lik...

Av Jessica - 17 mars 2010 17:35

Idag var det några plusgrader och det låg lite snö på marken (det är den 17:e mars!!!!) när vi vaknade - det är väl ungefär det enda som skiljer dagen idag från igår...


Blev en snabbprommis med doggarna vid nio innan jag gick hem och lämnade dem innan jag slöt upp på Frälsis vid halv tio för gemensam promenad före babycaféet. Idag var vi fyra mammor + Martina (ledaren) - KUL att några fler följde med. MÅNGA gånger har jag och Martina gått själva och det har oxå varit jättetrevligt.


Eftermiddagen har ägnats åt mys och bus som igår, Judit har suttit mer i sjalen på höften och vi har bl.a dansat till Rolandz och diskat grytor och burkar!


        

 Mysigt att sitta hos mamma o tugga på sjalen!  


  

Sen har vi tränat på att sitta, än så länge är hon rätt instabil och för att slippa massa gråt och ont i huvet brukar vi träna i sängen där det inte gör så mycket om hon välter.... är dessutom mycket lättare att sitta ju!  

  

Är inte lätt att få fröken att skratta på kort. Det här var det närmaste jag kom...

 

Även maten har funkat bra idag, efter eftermiddagsgröten ville Judit dricka lite extra och inte mig emot. Gör absolut inget om hon lär sig att hålla vattenflaskan själv. Har även testat pip-mugg men det funkar inget bra så vi håller oss nog till nappflaskan ett tag till!


  

Just fått syn på flaskan...

  

... får tag i den...

  

och dricker lite - att den är upp o ned gör väl inget?

 

Vad har ni därute hittat på för kul idag? VAB-at, jobbat eller varit lediga??

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

17 mars 2010 20:25

Så kul o se att sjalen funkar....blev inte att vi använde den över huvud taget. Ska bli kul o träffas imorgon det va ju så längesedan nu. Vi har varit på lite mammalunch i Arken...vi träffas nere i fiket vid kl.13 dom som kan och vill. Supermysigt och idag va det kycklinggryta o ris. Kram kram

 
Bettan

Bettan

17 mars 2010 22:01

Idag har vi haft en lugn hemma dag .... eller Clara har haft en lugn hemma dag medan jag har städat.

Så gullig hon är när hon sitter i sjalen, och duktig som kan dricka själv :)

http://haradso.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

18 mars 2010 02:54

Hej på er!

Idag har jag varit i lekparken nästan hela dagen med barnen. Här i Katonah är det 18 grader varmt och solsken! Hörde av bror min att snön börjar försvinna lite i Skillingaryd i alla fall... Ha det bäst och pussa Judit från mig

 
Jessica

Jessica

18 mars 2010 08:30

Jag köpte min på Coop för 149 kr, såg senare att man kan få betala runt 500 kr för en så vi får se hur bra denna håller!

Och surdegskakan växer dag för dag, det blir mycket spännande att se hur det blir till slut :)

http://jessicasmat.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards