husnr3

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Ugnsomelett med bacon & tomat

Av Jessica - 4 mars 2010 21:01

Häromdagen hittade jag ett recept på en blogg jag brukar kolla och var så klart tvungen att testa.... blev gott så idag blev det en egen variant som jag kan rekommendera för den som inte orkar anstränga sig...


Ugnsomelett                                       
    
4-6 p

3 paket bacon, strimlade

2 rätt stora rödlökar, klyftade

25 cocktailtomater, halverade


Lägg i en ugnsfast form, helst teflon, och kör in i ugnen på 225 grader ca 15-20 minuter. Rör runt efter halva tiden.


Ta ut och lägg i:

5-6 kokta potatisar i bitar

12 ägg

2 dl mjölk

salt & peppar

Vispa såklart ihop ägg & mjölk först.


In i ugnen igen tills äggstanningen har stelnat, ca 15-20 min igen.


Jag serverade med en grönsallad med rödlök, babyspenat, isbergssallad & gurka samt lite dressing.


Mumsigt och enkelt!

 
 
Josse

Josse

4 mars 2010 21:29

Synd att hon inte gillar sjalen. Från början (när Frida var mini alltså) kunde hon gråta när jag satte ner henne i sjalen men efter en rask "promenad" runt lägenheten så somnade hon. Jag har sjalat i stort sett varje dag sen hon var ett par veckor så hon är så van nu, nu kan jag böka hur mkt som helst hon bara skrattar åt mig. Men ett tips är att gå omkring mkt och röra på dig tills hon slappnar av, gör så ganska ofta och se om det blir skillnad. Lycka till- sjalen är guld om barnet gillar den! :) Vad har du för sjal förresten?

Jag ska nog testa något av
dina fisk-barnmatsrecept som du hade lite längre ner. Frida älskar fisk!

KRAM!

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Jessica A

Jessica A

4 mars 2010 21:40

Till Josse: har ingen koll alls vad det är för sjal, har fått låna den. Men den är lång och väldigt elastiskt, tror problemet är att jag ofta har knytit lite för hårt så att den sitter åt runt Judit.
Men ska testa dina tips att röra på mig, hade den till babysimmet (10 min promenad) för nån vecka sen och det gick bra då.
Kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards