husnr3

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Måndag, tisdag, onsdag & torsdag

Av Jessica - 4 mars 2010 20:29

Oj, nu har visst 4 dagar av denna veckan gått och det i rasande fart!


Hoppas ni gillar långa inlägg....


I måndags började ju dagen med en rejält snöoväder som de flesta säkert minns, jag tog ändock bilen till Värnamo för en efterlängtad lunch med några av mina saknade jobbarkompisar. Blev en härlig timme på Snipen som dock gick alldeles för fort...


Före lunch hann jag med div ärenden, bl.a lånade jag hem ett gäng med tapetkataloger så just nu väljer vi mellan två olika...... men det är långt ifrån säkert att det blir nån av dessa! Är rätt velig och är ju tyvärr inte särskilt nöjd med de vi redan har tapetserat med - gemensamt för dem är att de är mest vita och vitt är ju inte riktigt min färg så nu blir det med största sannolikhet nåt brunt till  sovrummet! Kanske blir det tapeten nedan från Intrade och serien East of Eden - men i brunt med plommonlila magnolior istället för den vita med blå blommor. Jag tycker att just magnolian är så vacker!


  

Efter lunch blev det ett trevligt, som alltid, besök hos Linda med familj också innan jag styrde kosan hemåt strax efter tre.


Tisdagen bjöd på kallt , men vackert, väder vi tog det lugnt hemma och lagade barnmat innan jag och Judit gav oss iväg på barnkalas framåt kvällningen. Lika trevligt som vanligt där oxå och alltid kul att ses.

  


Igår, onsdag, var det dax för andra omgången på babymassagen så vid halv tio gav jag mig iväg till Babycaféet på Frälsis för gemensam promenad en halvtimme. Återigen superfint väder och hur skönt som helst ute.  På eftermiddagen satt Judit en del i sin lära gå stol och tyckte det var rätt OK.

  

På eftermiddagen bakades det även en omgång bullar till min lilla mamma för det är hon värd (hon är egentligen värd mycket mer än bara bullar men just nu var det vad hon ville ha - dessutom betalade hon). Vet att Jessica ville ha beskrivning hur man gör snurrebullar så det kommer här:

  


Under bullbakandets gång så   lyckades Judit med att vända sig från rygg till mage för första gången oxå, tyckte att hon låg och gnällde mer än vanligt och när jag vände mig om så låg hon nästan utanför filten och på mage!!! Stor tjej!


Även dagen idag - torsdag - har gått i ett rasande tempo. Först hade vi tid för läkarkontroll på BVC vid nio imorse. Har ju tyckt att Judit skelar en del på höger öga och eftersom hon har en farbror som opererat sig frågade jag läkaren. Han såg väl inget särskilt men skulle skriva en remiss till ögonmottagningen för säkerhets skull. Kanske är jag lite nojig men Judit har en badkompis som är en månad yngre som redan har fått glasögon och det upptäckte de just för att hon skelade vid en läkarkontroll och sen blev det vidareremitterade...  

En liten kuriosa från läkarbesöket och för er äldre som gått i skola här i byn. Kommer ni ihåg Gunnar Warenberg?? Skolläkaren som alltid pratade så barnsligt med en?? Han är fortfarande aktiv!! Var han som undersökte Judit idag - rätt kul med tanke på att han var en "gammal gråhårig gubbe" redan när jag började skolan för MÅNGA år sen....


Efter BVC kom Sofia och Emmy hit vid tio och även Linda dök upp, hon hade däremot lämnat Alice hemma för att få lite lugn och ro. Fröken är inte särskilt förtjust i att åka vagn!! Blev en trevlig promenad med efterföljande lunch, idag bjöds det på ugnsomelett med bacon & tomat och till efterrätt, som vanligt hos mig, kladdkaka. Denna gång Leilas variant.


När Linda gav sig iväg hemåt stannade Sofia och Emmy kvar och vi gav oss iväg ut på en ny promenad på skjutfältet, där är så fint med breda vägar som passar oss med barnvagn.... väl hemma blev det en liten fika igen. Supermysigt att umgås en hel dag och tiden går verkligen fort. Promenad - mata barnen - äta själva - byta blöja - tjöta - promenad osv....

 
 
Anna & Wille

Anna & Wille

5 mars 2010 10:21

Verkar som du haft en fullspäckad vecka...så synd att inte vi kunde komma i går... Hade varit sååå kul att träffas.

Ungsomeletten verkar som en riktig höjdare...får vi nog testa nån gång.
Kram kram

http://hagelvik.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Plutt

5 mars 2010 12:51

Hon har ju blivit sååå sjukt stor!!! Längtar jättemycket tills ni kommer nästa vecka! Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards