husnr3

Alla inlägg under februari 2010

Av Jessica - 26 februari 2010 23:34

Rätt ofta ser det ut såhär när Judit ska käka, även om hon verkligen gillar det mesta i matväg är det ju sååå kul att kolla vad Moa gör.


  


Och att få Moa att sitta nån annanstans har jag inte riktigt orkat ta tag i än, när vi äter måste hon ligga antingen på sin köksmatta eller i nåt annat rum men när Judit äter sitter hon alltid jämte stolen och väntar på att det ska hamna nåt på golvet eller att hon ska få slicka tallriken...

Av Jessica - 26 februari 2010 23:25

Idag är det fredag igen!! Min favoritdag!


Även om jag är hemma o mammaledig känns fredag lite speciellt och mysigt. Brukar allt som oftast få lite extra energi oxå och så blev det idag me.


Började med att baka lite långpannebröd idag igen - TACK Linda för receptet. Har blivit en favorit hos oss.


Sen blev det lite mer målning på väggen och en liten "morgon"promenad med hundar och barnvagn. Hade tur och hann ut före allt började slaska och det var riktigt skönt att slippa frysa faktiskt.


Efter lite lunch för både mig och Judit gav vi oss iväg till babysimmet strax före halv två men vi kunde lika gärna stannat hemma!!! Efter att vi två gånger i rad fått gå ur vattnet fem minuter före slutet hade jag stora förhoppningar att det skulle bli bättre idag, faster Evelina var med för att vi skulle kunna testa att dyka från den ena till den andra....... blev inte så!!!


Idag var Judit ledsen till och från i stort sett hela tiden. Enda gången hon var lite lycklig var när hon fick käka på plastankan samtidigt som det "regnade" vatten framför henne... INTE KUL! Hade kameran med men några kort blev det inte, hur kul är det att ta kort på en superledsen unge??? Efter Prästens lilla kråka-dyket var hon otröstlig och som tidigare gick vi ur vattnet före alla andra....


Direkt när vi kom till duschen blev hon helnöjd, funderar på om hon inte gillar att bada så länge som 30 minuter?? Nån som har varit med om samma - att bebisarna INTE gillar att bada??? Får väl göra ett försök nästa vecka med och sen blir det en paus då vi åker till Stockholm.


Eftermiddagen har ägnats åt städning och matlagning och allmänt mys.... även om städningen blev lite mer omfattande än jag räknat med!


Skulle hälla ut skurvattnet i diskhon men lyckades missa med en hel del av vattnet och hade dessutom inte stängt soplådan så ner med vattnet där!!!!!!!!!!!! Bara att plocka ur alla grejer och skölja av - inte kul men behövligt!! Skulle man nog göra en gång i månaden men så duktig är jag normalt inte. Kände mig iaf nöjd efteråt... 

Av Jessica - 26 februari 2010 07:12

Och så har vi äntligen fått plusgrader!!! Gillar inte!!! Iaf inte såna plusgrader som det är ute idag. Men likväl - 1,3 plus visade termometern!


Om det ska vara plus vill jag ha klarblå himmel och sol samtidigt så att snön kan töa bort sådär vacker.... inte slaskigt som det blir med regnet hängande i luften!


Tur jag har bilen till babysimmet i eftermiddag, inte kul att sladda fram med barnvagnen i slaskföre. Förra veckan var det inte heller nåt kul väglag eftersom det hade snöat så mycket och gångbanorna inte var skottade, så då tog jag Judit i bärsjalen o knatade iväg. Oxå rätt smidigt faktiskt (men då hade jag skickat väskorna med Ralle först)...

Av Jessica - 25 februari 2010 21:41

I några veckor har jag till och från målat o kladdat på vardagsrumsväggen och nu börjar jag närma mig slutet....


Har försökt måla en likadan blomma som vi har i tapeten på 2 av väggarna, har väl lyckats sådär tycker jag själv. Tanken från början var att ramarna skulle vara i svart men innerlinjerna i grön/brunt men sen kom jag på att den färgen inte skulle synas på den bruna väggen så det fick bli svart överrallt istället!



Kanske att jag ska fylla i några av ytterlinjerna lite mer så att de blir mer markerade....   

Av Jessica - 25 februari 2010 08:56

Vilket GULD det blev igårkväll!!!!


Jag såg nästan hela stafetten (bowlade i början) och våra svenska killar var ju så bra! Nästan som på gamla goda tiden.... och spännande var det även om Sverige ledde nästan hela tiden!!


En eloge till Daniel Rickardsson, Johan Olsson, Anders Södergren & Marcus Hellner!! Ni är bäst!


Däremot får vi väl ge underkänt till hockeykillarna lr?? Förlorade just kvarten mot Slovakien.... orkade inte ens se hela matchen.... gick o la mig när det blev 2-0....

Av Jessica - 24 februari 2010 22:42

Idag har vi varit på Frälsis och babymassage igen! Var ju några månader sen senast och jag tycker nog att det gick bättre denna gång nu när lilltjejen är lite större. Mysigt iaf, var bara 6 mammor med barn och det var precis lagom, lugnt och alla bebisar skötte sig.


De säger ju att barnen ofta sover mycket när man precis har masserat dem men det vet jag inte riktigt om det stämmer. Judit sov ungefär som hon brukar göra mitt på dan...


Efter lunch o lite mys i sängen skulle vi testa om Judit kunde ligga på magen - igen!!!!


Hon fattar inte riktigt att det blir mycket lättare om man håller händerna och armarna framför huvudet utan gör sälen hela tiden!!!  Kan det vara att hon har fått se för mycket alpint på TV??


  

Av Jessica - 24 februari 2010 22:23

Igår var det dax för skottning av taket på vårt lilla hus!!


Eftersom vi inte har en aning om vilken kvalitet det är på taket tog vi det säkra före det osäkra och gav oss upp efter att ha lämnat Judit hos farmor igen....


Tog ganska precis två timmar, jag stod på stegen och skyfflade och R längst upp på taket och puttade ner snön till mig. En del slängde han klart direkt ner på marken oxå.


Jobbet avslutades med att vi båda hoppade från taket ner i snöhögen på bilden - barnsligt kul!! Kanske t.o.m måste göra om det i helgen....

Och efter att ha tillbringat hela kvällen på taket eller längst upp på stegen så skulle jag gå en liten runda med hundarna.... och vad händer? Jo, ramlade omkull o slog mig både i huvet och sträckte mig i bröstet!   Det är inte alltid farligt där man tror...

Av Jessica - 23 februari 2010 07:09

Och så gjorde de det igen!


Anna Haag och Charlotte Kalla fixade ytterligare en OS-medalj till Sverige igårkväll...


Känns sjukt att man nästan är lite missnöjd med ett silver men de ledde ju hela loppet och var värda ett guld!! Men det tycker man ju alltid att de svenska åkarna är....


Ikväll blir det storslalom & skidskyttestaffet - får se om vi kan skrälla och ta nån medalj? Håller tummarna!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards