husnr3

Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Bowling, boule eller politik?

Av Jessica - 22 januari 2010 10:54

Vad man har för fritidsintresse skiljer sig åt från person till person men att jag håller på med bowling har väl inte någon missat?!


Men nu är det kanske slut med det!


Skillingaryds bowlingallians hyr lokal & utrustning av Vaggeryds kommun men efter flera års påtalande att datorerna sjunger på sista versen har desamma nu sjungit färdigt med påföljd att helgens matcher är inställda tills vidare då det inte finns möjlighet att genomföra två matcher utan att i förväg veta hur lång tid det tar (går ju att resa alla käglor manuellt som för 100 år sen). Det är ett sätt som vi inte på något vis kan kräva av våra motståndare.


Hur det blir med korpen och träningar återstår oxå att se, kanske får vi göra någon speciallösning tillfälligt där.


All övrig verksamhet har vi fått boka av, t.ex kalas, FUB, pensionärerna, företagsbowling eller bara kompisgänget som ville bowla o ha kul några timmar en fredagkväll.


OM nu kommunen inte skjuter till (eller kanske lånar ut) pengar kan min sista bowlingmatch vara spelad och helt plötsligt står jag då med MASSOR av fritid. Tror jag ska börja spela boule eller kanske innebandy. Eller så ger jag mig in i politiken och ser till att vår kommun satsar på allt som kan innebära sysselsättning och friskvård för kommunens invånare.


Vilket parti? Ja inget av de gamla vanliga passar ju mig så jag får väl starta ett eget helt enkelt  -  tror det får heta Hotta brudarpartiet till minne av vårt korplag!


För den intresserade: fortsättningen följer...

 
 
Ingen bild

Mams

22 januari 2010 16:06

Jag vill bli partimedlem.
Ja, ibland finns det pengar och ibland inte. Skall visst anläggas en ny 7-manna ??? konstgräsplan har jag hört...........
Det tråkiga är att vi nu har 6-7 flickor i träning som vill köpa klot för att kunna bli bättre, men det har vi ju hela säsongen hållt dom ifrån med tanke på att vi redan för 2 år sen befarade detta med datorerna och så sent som i september meddelade att dom kanske inte håller säsongen ut och i stort sett har varit oroliga hela tiden för varje vecka som gått. Givetvis så slits dom ju mer ju mer vi hyr ut, men nu är nog även min karriär som bowlare slut. 41 år är det i dagarna sen jag började. Så ´ä´dä´

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards