husnr3

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Ett mammaögonblick

Av Jessica - 20 januari 2010 15:55

Idag höll jag på att måla i vårt "arbetsrum" när jag hörde Judits jollrande från köket.


Där låg hon på golvet och var precis på väg att somna när jag kom in, ögonen var halvt öppna, halvt slutna...


Hon tittade på mig och log med sin tandlösa mun - och jag smälte.


Sen gjorde hon ett litet försök att vara pigg, skrattade, viftade med armarna, spottade och tindrade med ögonen men sömnen vann.


Innan hon somnade log hon återigen mot mig och leendet nådde verkligen ögonen.


Är det detta som kallas villkorslös kärlek?


Min Judit är helt enkelt underbar...


  

Är det såna här stunder man ska minnas senare när barnen hittar på bus...

 
 
Ingen bild

Mams

20 januari 2010 16:41

Å, vad söt jag är. Vilket bra kort min mamma tog. Precis så här ser jag ut. Glädjen att se mamma är lika stor varje gång för ett litet barn som det är för Tiger (min fosterhund) varje gång mormor kommer, även om jag bara varit vid postlådan.
Förstår nu att din riktiga moderskärlek har slagit rot.
Du kommer aldrig att glömma dessa leenden, tänk på det. Du kommer heller aldrig att klippa navelsträngen helt, vilket väl är tur om kärleken kan finnas kvar och vara ömsesidig. Jag är numera både hönsmamma och hönsmormor. Puss & kram

 
Ingen bild

Plutt

20 januari 2010 17:13

Men vårans lilla sessa kommer väl alltid vara bara just en sessa...? Kan väl aldrig tro att hon kan bli busig....fast moster kanske lär henne ett och annat :-) Älskar henne nu i varje fall! puss

 
Ingen bild

Anna & Wille

21 januari 2010 08:32

Tror inte man kan föreställa sig hur mycket man kan tycka om dom små liven innan man fick barn. Det är verkligen som du skriver....VILLKORSLÖS KÄRLEK och helt underbar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards