husnr3

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Shopping med svärmor

Av Jessica - 13 januari 2010 09:59

Igår skulle svärmor o Samuel ta en sväng till IKEA för att kolla lite tyger o annat smått o gott till Samuels nya lägenhet. Jag som aldrig har nåt särskilt för mig frågade såklart om jag fick följa med...


Så vid tre blev jag o Judit upphämtade och vi styrde kosan mot A6. Först blev det några timmar på IKEA och som vanligt hittade jag massor vi behövde. Framför allt förvaring!! Fattar inte hur många lådor som behövs både här o där, kan ha något att göra med att vårt sovrum inte är klart än så att vi måste ha allt staplat på vartannat i nuvarande sovrummet/barnkammaren/biblioteket/garderoben! Sen blev den det ny kudde till Judit och ett skydd till spjälsängen oxå. Hon sover ju fortfarande i vaggan men det sjunger nog på sista versen nu...


Efter IKEA hann jag o E med en sväng till Kappahl o Lindex med och jag fyndade två koftor, en väst, en mössa, ett par vantar + några plagg till Judit. Jag fick presentkort i julklapp så för mig blev det inte så dyrt - o så kul att shoppa när det inte kostar skjortan!


Sista stoppet på vägen blev ICA maxi och på vägen hem ringde R o frågade var vi var - nervös att familjen inte skulle komma hem kanske?? O visst blev det lite sent, var inte hemma förrän kvart över nio!!


Men en supertrevlig eftermiddag som vi nog måste göra om, Judit skötte sig som vanligt exemplariskt hela tiden. Var vaken hela tiden förutom en liten stund mellan IKEA o A6 och så slumrade hon på vägen till ICA oxå. Utöver det ett litet trötthetsbryt precis vid åtta när vi skulle ta oss ut från Lindex. Är så skönt att det funkar att ha med henne men för varje gång det går bra närmar vi oss väl den gången det går åt skogen - men det tar vi då!


Jo förresten - handlade ju en ny baddräkt oxå! Bild kommer senare.... ha ha

 
 
Ingen bild

Veronica

13 januari 2010 15:34

Den bilden ser vi fram emot.

 
Ingen bild

Anna & Wille

13 januari 2010 16:11

Imponerad av att du hittat en badräkt....kanske kan tipsa vad det finns fina..:) Har mammas "snygga" när vi går på babysim.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards