husnr3

Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Judits dop

Av Jessica - 19 december 2009 20:41

Och så var vår lilla tjej döpt oxå!


Idag var den stora dagen i Judits hittills ganska korta liv, dax för dop. Jag hade väl bestämt det mesta kan man säga. Inte för att jag kände att jag absolut ville utan för att R inte har engagerat sig särskilt mycket pga tidsbrist...


Tallnäs kapell i Linneryd utanför Skillingaryd blev det, ett litet träkapell som inte skulle kännas för stort o tomt, vi var ju inte mer än den närmsta familjen. Tyvärr hade inte centralvärmen hittat dit ut så det var väl en sisådär 15-16 grader eller nåt!!! Kalla händer o fötter blev det - tur att jag höll Judit en del och att vi hade tagit på henne kalasbyxor och body under dopklänningen.


En dopklänning som farmor har sytt förresten eftersom jag inte ville ha nån sån där med spets o fjoll på. Nu blev det en enkel variant i ett vitt bomulls/linnetyg och en mörkröd liten rosett. Superfin var hon!


Prästen var Cristina Virdung som jag har träffat på Småfolket i kyrkan tidigare, supertrevlig och go och hade bra hand med Judit oxå.


Jag hade valt Tryggare kan ingen vara och Härlig är jorden som psalmer och sen spelade David (tvärflöjt) och Samuel (piano) till Carolas Himlen i min famn och Elisabet sjöng solo till pianoackompanjemang till Livet i min famn http://www.dopguiden.se/musik/livet_i_min_famn.html. En helt underbar sång så om ni funderar på vad ni ska välja kan jag verkligen rekommendera denna. Texten är så fin och förklarar verkligen allt vad det innebär med känslorna man har när man väntar och får en liten bebis.


Efter dopet hade vi hyrt in oss hos min mamma eftersom hon har betydligt större plats än vi själva. Där bjöds gästerna på kyckling i grönpepparsås och till efterrätt kladdkaka. Enkelt och gott och som gick att förbereda redan igår...


Presenter då? Visst fick Judit presenter oxå, en hel del halsband blev det, sen några söta bestick och två små askar där hon ska lägga sin första lock och sin första tand...


På det hela taget en verkligt lyckad dag och jag är glad att vi valde att döpa henne, sen självklart super att ha en sån familj som Ralles som kan spela och sjunga så fint.


Tack alla för att ni hjälpte till att göra dagen minnesvärd för oss!


Blev inte direkt några superbilder tagna (tack mamma ändå) men Alex filmade och alla andra fotade så vi kan nog få några kort av dem.


  

 
 
Ingen bild

Mams

21 december 2009 12:08

Det var faktiskt morbror Berne som skötte din kamera., så det så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards