husnr3

Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Heldag i Värnamo

Av Jessica - 14 november 2009 10:25

Igår var det återigen dax för våra mammaträffar, jag, Sofia & Linda skulle träffas med barna hos Anna kl tio och trots att jag steg upp redan halv åtta var jag givetvis försenad med tio minuter! Förstår inte vad som har hänt med mig?? Tidigare hade jag aldrig några problem att komma i tid och nu har jag alltid stora problem att passa tider. Kan inte ens skylla på Judit för hon brukar inte bråka om varken blöjbyte eller påklädning. Får väl helt enkelt erkänna att det är DÅLIG PLANERING!


Ute hos Anna som ju bor på landet hade bestämdes det att vi skulle ta Källstorparundan som går ner till sjön Hindsen och de stugor/hus som ligger där. En bra och fin runda på i stort sett bara grusväg, nån enstaka bit fick vi gå på stig. Men den var ju inte så lång så då tänkte vi att vi går runt på andra sidan Hindsekindsvägen oxå där det normalt sett oxå är grusväg..... men inte igår!!!!! Skogsmaskinerna hade varit och kört sönder vägen totalt och sen hade de lagt på MÄNGDER med jord & en del sten för att fixa iordning vilket fick till följd att marken var jättemjuk med stora hjulspår. Återigen fick man användning av Cross-funktionen på vagnen.... värre var det för framförallt Sofia som har en vagn med två mindre svängbara hjul framtill. Så det tog sin lilla tid och vi var rejält varma när vi trillade in på Annas gårdsplan när klockan nästan var tolv!!


Där bjöds det på ljummen kyckling & baconsallad med nybakat bröd (hurtiga Anna hade varit inne i stan på morgonen o handlat). Till efterrätt Frödinge kladdkaka som varmt kan rekommenderas, var supergod. Jag brukar inte alltid vara förtjust i färdigköpt men här får jag nog ge den betyget 5, bra alternativ om man får oväntade gäster.


Strax efter två packade jag in alla pinaler + bebis & hund (Moa fick följa med) i bilen och begav mig till Kvantum för veckans handling. Efter det avverkade jag i tur och ordning även Gasslanders, Åhlens, Jehrens & Citygross (billig lax) innan jag styrde färden hemåt vid halv femtiden. Men sen var man ju inte klar för det.... MASSOR med kassar som skulle bäras in!!!

 
 
Ingen bild

Sofia

17 november 2009 21:40

Jodå, här var en som var rejält svettig när promenaden var klar ;-), lillan lyckligt ovetande i vagnen trots mycket skumpande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards