husnr3

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Ganska fullspäckad tisdag

Av Jessica - 27 oktober 2009 21:19

Idag har varit en ganska vanlig ovanlig dag!


För det första vaknade jag redan strax efter sju och efter att Judit fått mat vid halv åtta steg jag upp o käkade frukost - idag blev det knäcke med köttbullar!! Länge sen och supergott!


Efter det blev det att sätta sig vid datorn direkt och betala räkningar och lite annat smått o gott, bl.a gjorde jag lönerna till bowlingen som jag missade i förra veckan. Slarvigt va?


Vid kvart i tio gav sig så familjen stor iväg (jag, Judit, Tiger & Moa) på förmiddagspromenaden. Blev en rätt lång runda idag, både ut till Statoil och runt Smördalen och bort till Önska för att slänga bajspåsar innan klockan närmade sig elva och vi begav oss till BVC där det var dax för vägning & mätning igen. Verkar som om både jag o Judit har skött oss för nu börjar hon stiga rätt brant på sin kurva. +400 g hade det blivit på 12 dagar så nu väger hon 3960 g och är 55 cm lång. Att hon har blivit större märker t.o.m vi eftersom hon numer har goa små valkar på låren.


I eftermiddags hade jag planer på att göra äppelmos men efter att ha lagt ut alla delar till assistenten på bänken insåg jag min begränsning - dvs att jag aldrig skulle få ihop den till något fungerande så det blev att jag satte mig med bokföring i några timmar istället. Så nu är alla verifikationer till september sorterade iaf.


Hux flux var klockan mycket och min älskling kom hem från jobbet, jag slängde ihop köttbullesmeten till middagen och sen tog jag en eftermiddagspromenad medan Ralle åkte till träningen. Väl hemma blev det till att laga middag + lite extra kassler & paprikasås på resterna i kylen. Blev riktigt goda köttbullar faktiskt, tog en chansning då jag inte hade tid att provsteka....


Efter maten var det så dax för äppelmoset!!! Ralle hjälpte mig sätta ihop maskinen och det blev ganska bra.... men ändå inte riktigt då det blev både skal o kärnor i moset. Efter att ha konsulterat mamma kom vi på att det nog borde sitta en stor sil på plats oxå och efter lite ommontering blev det riktigt riktigt bra mos på en gång. Första gången jag gjorde mos på egen hand faktiskt. Riktigt kul och inte alls svårt. Nu kanske jag snart kan ta tag i mina vinbär och fixa lite saft me... Men gelen låter jag nog vara nåt år till, har förstått att det är rätt svårt att få till rätt konsistens.


Och så var klockan halv tio och det är nog dax att mata skrikhalsen, eller inte nu när jag tänker efter. Hon är nog bara allmänt sur för att hon måste ligga i babysittern! Har märkt att humöret börjar visa sig nu, så fort hon inte sover vill hon helst att man sitter o "leker" med henne. Tur för oss att hon sover mycket - på dagarna alltså. Fortfarande gillar hon att vara vaken på kvällarna och jag matar minst en gång varje natt!! Men så länge jag är hemma funkar ju det och jag hinner istället få mycket gjort på dagarna när hon sover.....


Go natt!

 
 
Ingen bild

Anna & Wille

27 oktober 2009 21:52

Vilken härlig dag du haft och va skönt med långpromenad.... Mamma och Nadja har ju varit här inatt så idag har vi varit en runda på stan. Blev en lunch på Pelikanen...jättemysigt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards