husnr3

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Barnbidrag

Av Jessica - 20 oktober 2009 08:43

Idag är det ju den tjugonde och jag väntar på "mitt" första barnbidrag! Har ju hört i många år att det brukar komma denna dan och att folk vallfärdar till Ullared just den tjugonde....


Har inte precis planerat vad som ska göras för pengarna utan får försöka hålla på shoppingen till i helgen när de "riktiga" pengarna kommer, iaf Ralles lön som inte heller lär vara särskilt fet med tanke på att han var ledig i 10 dagar och ersättningen från F-kassan var inte särskilt hög!


Själv ska jag ju betala tillbaks till Schenker, vet inte hur mycket men om jag läste lönebeskedet rätt så handlar det nog bara om nån tusenlapp max. Hade räknat med mer. Och jag behöver inte betala tillbaks om jag inte vill utan kan ha kvar skulden till jag börjar jobba, men hur kul är det att jobba gratis då?


När betalar F-kassan förresten ut föräldraersättning? Alltid nån särskild dag i månaden? Har liksom inte funderat på det tidigare...

 
 
Ingen bild

Anna & Wille

20 oktober 2009 16:46

Föräldrarpenningen betalas ut beroende på vilken dag i månaden du fyller år...så jag som fyller den 23:e får mitt utbetalt den 27 varje månad. Och infaller det på en helg så kommer det på måndagen... Skit surt när man är van att få pengar den 25:e varje månade och på fredagen om det skulle infalla på helgen. Men det är ju bara att gilla läget.

Ja det är nog bättre att betala skulden nu än att vara skyldig företaget pengar....

Tack för en jättetrevlig träff idag....du får gärna skicka över receptet på mail eller skriva det här på bloggen.

Kram

 
Ingen bild

Linda Halldén

21 oktober 2009 08:23

Jag får oxå mina den 27-e! Som anna säger, skitsurt om det infaller på helgen och man får vänta till måndag .. men men, man får leva på sin sambo, det är så det är att va mammaledig. Jag får föra över från Fidde till mig några gånger i månaden - det är så det är. Men sen är det ju jag som fixar alla inköp oxå .. han lever lyxliv kan man säga ;) Fast han förstår det inte själv bara - hihi ..
*kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards