husnr3

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Gratis arbetskraft

Av Jessica - 19 oktober 2009 17:02

Sitter o väntar på att mannen ska komma hem med en påse potatis, skulle haft maten i stort sett klar när han kom hem men märkte att vi inte hade någon potatis till moset och hade inte nån lust att ge mig ut i det otäcka vädret utan det blev Ralle som får stanna till vid affären på vägen hem...


Idag har vi haft förmånen att utnyttja gratis arbetskraft liksom vi har gjort många gånger sen vi köpte vårt lilla hus. Gäller såklart Samuel, Ralles lillebror. Idag har han varit här o testat den nya yxan, dvs har huggt upp all vår ved (inte de allra största som måste sågas eller klyvas med kap). Tog väl ett antal timmar där han stått ute i regnet - vad skulle vi göra utan hjälpen?? (Då hade väl jag fått ta mig för det istället vilket egentligen hade varit bättre. Mina överarmar ser ut att innehålla allt annat än muskler.)


Han var även här en sväng i lördags kväll och hjälpte oss då med att klä om soffan i vintertyget, men då kunde vi åtminstone bjuda på lite mat som tack för hjälpen. Idag fick han åka hem o fixa lunch själv.... jag hade glömt att han skulle komma o hade inte mycket att bjuda på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards