husnr3

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Fredag i stan

Av Jessica - 17 oktober 2009 08:51

Igår var jag, Malin & Judit i stan för att uträtta en hel mängd ärenden och vad pengar det gick åt. Tur att det bara är en vecka kvar till lön men otur att man ingen får eftersom man är mammaledig!! Istället ska jag betala tillbaks en del eftersom jag fick för mycket förra månaden. Inte särskilt kul men bättre än att ha en skuld när man börjar jobba igen...


Morgonen igår började alltså tidigt, redan vid sju steg jag upp för att hinna med matning, promenad med Moa och att käka frukost o sminka mig (tänkte börja med smink nu igen för att se lite piggare ut). Strax efter nio var jag förbi hos Malin som fick välja om hon ville sitta fram med mig i bilen eller bak med Judit. Gissa om man redan är utan chans, det blev givetvis bak med Judit!!


Färden gick till ICA maxi för att veckohandla samt göra lite inköp till morgondagens stora begivenhet, Ralles födelsedagskalas. En timme var vi där inne!!! Bl.a köpte jag Dirty dancing på DVD, tänkte Ralle kunde få den imorgon, han har nämligen inte sett den än!!!!


Tanken var att vi skulle åkt ner en sväng på stan men när jag insåg vad klockan var bestämde vi oss för att åka direkt till Granngården o köpa present till Ralle, sen blev det en bröstpump på 1klass (utvärdering kommer senare) där jag även inhandlade 2 pyjamasar i stl 56.


Och sen var det A6 för hela slanten!! Började på Elgiganten där jag skulle kolla mammas nya kamera som hon fick för några veckor sen, när man tar bilder kommer det ibland upp en gul varningsruta med massa text istället för bilden. Inte särskilt bra, man måste nämligen ta ut batteriet för att få bort varningen från displayen oxå! De på elgiganten fattade inte heller vad som var fel så en ny kamera blev det istället. Sen in i själva butiken, jag skulle ha en färgkassett till skrivaren, hade glömt kolla vad den heter men tänkte att jag nog känner igen den när jag ser den!! hahahah dumt tänkt, köpte fel såklart så den måste jag upp o byta nån dag..... o fakturorna jag skulle skrivit ut får jag fixa i bowlinghallen istället.


Inne på A6 åkte spenderbyxorna på ordentligt, blev lite blandad kompott på iems men där hade vi presentkort så det blev ändå billigt. På Lindex köpte jag lite blandat till Judit och var så glad för de hade fått in lite röda kläder!! Har ju knappt gått att hitta förut, iaf inte i så små storlekar som passar henne.


På vägen till IKEA svängde vi in på Nilson för Malin ville ha ett par nya stövlar, hon provade nog hälften av vad som fanns i butiken men nåt shoppat blev det inte!


IKEA har ju som vanligt mycket att erbjuda men jag höll mig nästan till min lista, blev bara några extra ljuslyktor till köket samt några röda skålar.


Nu var klockan mycket och det var dax att styra färden hemåt, rätt slitna var vi båda två men Malin stackarn skulle dessutom jobba så tio i tre släppte jag henne på simhallen för kvällens arbetspass som började vid tre!! Själv åkte jag med taikonbilen hem och packade ut alla varor + en liten bebis som skött sig utan anmärkning hela dagen. Sov i stort sett hela dan vilket gjorde att hon nog klarade sig rätt bra från ev. baciller som svävade runt i luften. Inte var det särskilt mycket folk heller och inga vi kände som ville kolla ner i vagnen.


Här är några av inköpen:

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards