husnr3

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Dagen som gick

Av Jessica - 15 oktober 2009 21:15

Idag har vi haft en riktigt fullproppad dag, iaf om man jämför med de senaste veckorna.


Dagen började för min del vid åttatiden då jag steg upp och slängde ihop en muffinssmet samtidigt som jag käkade frukost. Vaniljmuffins med kaneläpplen blev det, de blev sådär goda och liksom förra gången helt färglösa. Nu tycker jag att vi har fått igång vår ugn helt OK men muffins o sockerkaka blir det liksom ingen färg på. Får väl fortsätta testa bara....


Efter det var det dax för matning innan vi skulle på morgonpromenad med farmot & Atlas. Visade sig att även Samuel ville hänga på o han tog Moa så det blev en behaglig promenad för min del med bara Tiger o barnvagn att ta hand om Glad


På eftermiddagen hade jag inplanerat att jag skulle till mamma på banken vid halv två o käka lunch med henne. Egentligen hade hon velat komma hit men jag skulle till BVC vid två så det passade inte så bra, däremot funkade det super att jag gick dit o åt, banken ligger bara en liten bit från Vårdcentralen. Tacos stod på menyn och för Judits del verkar det faktiskt ha funkat även denna gång. Tänkte att det är lika bra att testa på dagen ifall det skulle gå åt skogen, då är man ju förberedd när kvällen & natten kommer. Är det förresten nån som vet hur fort det man ätit går ut kroppen?


På BVC var det dax för första föräldragruppen och det var intressant att höra de andras åsikter om bl.a förlossning & BB. Det enda tråkiga var att vi bara var 3 stycken!! Skulle egentligen varit fler men de andra dök inte upp och nån hade meddelat att de hade fått förhinder. Båda som var där "känner" jag sen tidigare, Signe och jag har vuxit upp på samma gata men det skiljer rätt många år så vi har aldrig pratat och Linnea o hennes familj känner jag oxå, bl.a har hennes bror gått i samma klass som min syster i 9 år. Skillingaryd är ju inte så stort..... men alla de andra som skulle varit med hade varit nya ansikten för mig så det var ju lite synd att de inte var med.


Judit hade iaf fortsatt att gå upp i vikt och vägde idag 3560 g och var 53 cm lång. Jag tycker att det har känts jättebra att gå o väga o mäta varje vecka nu i början, då har man liksom fått en bekräftelse på att de får i sig det de behöver, man ser ju inte direkt hur mycket eller lite de äter.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards