husnr3

Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 15 september 2009 18:12

Idag har vi haft en riktig hemmadag, har haft en liten nere-dag med ont och mindre ork än vanligt. Har förstått att det gäller att gilla läget så det har jag verkligen gjort.


Vi steg inte upp förrän efter tio (men vaken sen strax efter sju) och sen har jag bara lufsat omkring här hemma förutom en kortis till ICA, 5 minuters promenad hemifrån.


Ändå blivit att jag har kört en maskin tvätt och lagat middag samt plockat en del. Förstår inte hur man kan ha så mycket att plocka med hela tiden, måste bero på att inget hamnar på rätt ställe från början. Ibland, rätt ofta faktiskt, önskar jag att jag var med pedant. Tänk om man kunde lägga tillbaks allt där man tog det istället för att bara lägga det på närmsta ställe. Då skulle man ju slippa leta oxå.... just nu letar vi förresten efter min gamla handväska, däri finns nämligen både alcogel och en liten body jag fick/låna av Anna & Wille ifall vi skulle få en tjej! Har ingen aning om var väskan har tagit vägen och inte ens vilken väska det är jag ska leta efter!! Hopplöst fall ??


Judit har skött sig lika exemplariskt idag som alla andra dagar, dock varit lite mer vaken men skriker inte mycket och större delen av dagen har hon legat ute i vagnen jämte en solande Moa. De gör inte mycket väsen av sig för tillfället. Bara det är sol så nöjer ju Moa sig, det visste vi ju sen innan. Blir väl annat framåt hösten när Moa måste vara i hundgården och Judit är mer vaken.


Lyckades iaf få till ett kort på vår lilltjej med ögonen öppna, har även hittat (fick hjälp av David, Ralles bror) inställningar så att jag kan ta svartvita bilder, kan ju vara kul att variera sig. Förhoppningsvis blir mina bilder bättre framöver, varit inne på picnik idag och testat ytterst lite. Verkar vara kul men jag har MYCKET kvar att lära.... önskar mig lite tålamod! Blir snabbt uttråkad när jag inte fattar...  

Av Jessica - 15 september 2009 18:09

Igår var det dax för kalas i familjen Josefsson! Med tanke på hur många de är var det faktiskt rätt länge sen senast...


Samuel var här o jobbade till halv sex o sen fick han köra hem o fixa det sista med maten innan vi gäster kom vid halv sju-tiden. Det bjöds som alltid på god mat, potatisgratäng med fläskfilé & grönpepparsås. Till efterrätt daimtårta med mandelbotten. Oj oj vad gott. O potatisgratäng som jag varit så sugen på sen Anna skrev om det på sin blogg häromdan. Kalas på Lantmannagatan 090914, Samuel fyller snart 19!  

Av Jessica - 15 september 2009 18:02

   Idag har Moa fått sitt "nya" hus på plats, Ralle o Samuel har jobbat med grunden och lagt plattor både igår och idag och så nu i eftermiddags var allt på plats och gallret fastsatt.


Blev riktigt fint om man jämför med när den stod hos mamma, nu har hon tillgång både till plattor och gräs + en liten stubbe hon kan sitta o filosofera på.


Tanken är att gården ska göras dubbelt så stor med en del tak på så att hon alltid har tillgång till både sol o skugga (de dagar solen skiner alltså, inte särskilt många!) Men när det blir vet jag inte, vi måste först o främst få tag på några billiga galler och sen ska tiden räcka till oxå.

Av Jessica - 13 september 2009 20:09

Var som sagt dax för andra hemmamatchen för säsongen idag, jag fick inte vara med!!!


Tyvärr inte mycket mer att rapportera än att det var match, vi förlorade med 18-2, visserligen mot ett bättre lag. Tror att de låg en serie högre förra säsongen. Men det hade nog inte spelat nån roll vem vi mötte, ett riktigt bottennapp och vi får bara hoppas att detta var säsongens sämsta.Rynkar på näsan


Till nästa vecka är det dubbelt borta i Värnamo o Ljungby, får väl se om jag åker till Vmo o spelar. Men det ger sig senare i veckan när jag vet hur jag mår och om någon kan följa med o ta hand om Judit under tiden jag spelar.

Av Jessica - 13 september 2009 19:59

Idag har vi lämnat ifrån oss Judit till barnvakt för första gången, ska ju börjas i tid!


Är dock inte så dramatiskt som det låter, vi hade match idag och jag fick inte spela för mamma men ville ju gå ner o kolla iaf. Hade dock ingen lust att ta med Judit ner i hallen eftersom där är dåligt med luft och fullt med folk vilket gjorde att jag inte hade mycket mer att välja på än att lämna ifrån mig henne till farmor & farfar! Ralle jobbade nämligen...


Så det blev till att traska iväg med både vagn o Moa strax före tvåtiden för att lämna på Lantmannagatan. Försökte få dem att behålla även Moa men det gick inte!! Så henne fick jag lämna i hundgården hos mamma istället. Lånade sen hennes cykel och bajkade iväg till hallen där jag hann stanna nån timme före det var dax för samma runda igen - bara tvärtom.


Judit hade varit supersnäll hela tiden (=sovit) så vi har redan fått lov att lämna henne fler gånger. Det var lite extra kul att vi kunde lämna henne idag eftersom Ralles minsta lillebror Kim har varit hemma från Brovalvet i helgen och han blev ganska förtjust i lilltjejen redan när de var här igår o hälsade på. Så idag när hon var där hade han inte ens tid att äta efterrätt för han skulle kolla på henne när hon låg i mjukliften!! Sen var han visst lite bekymrad att hon hinner ändra sig så mycket till han kommer hem nästa gång och att hon kommer att ha vuxit en massa.  Så om tre veckor kommer han hem igen så då måste vi absolut planera in ett nytt besök, fast jag både tror o hoppas att vi har hunnit se resten av familjen före dess.

Av Jessica - 13 september 2009 19:51

Imorse (kl 9) hade vi återkontroll på BB, vanlig läkarkontroll + hörselkontroll + gulsotskoll, dvs rätt mycket att fundera på innan vi åkte dit.


Sköterskan började med att testa hörseln och fick faktiskt OK på båda öronen med en gång! De testade några gånger före vi åkte hem i torsdags och då fick de inga bra resultat så det är skönt nu när man vet att även det funkar.


Efter öronen skulle de "skjuta" och mäta gulsotshalten i pannan, de har nåt konstigt instrument som ser ut ungefär som en stor och tung febertermometer som de mäter 5 gånger med i pannan och sen får de fram en siffra i displayen. 325 var siffran för dagen och det var precis under kurvan, lite närmre än i fredags men när läkaren sen kollade tyckte han att hon verkade se OK ut och vara hyfsat pigg.


Sen var det dax för vägning, 10 g plus sen i fredags eftermiddag. Vet inte om det är normalt men hon hade ju iaf inte tappat mer vikt. Så nu väger guldklimpen 2885 g.


Sist men inte minst blev det kycklingtestet, dvs läkaren som drar o bänder i benen. Ungefär som när man drar lårbenen på kycklingen ur sin plats.... kanske inte lika dramatiskt men nästan...


Slutbetyget blev OK i rumpan så nu slipper vi fundera på att åka dit fler gånger, iaf om inget oförutsett inträffar. Hade ju väskan packad med oss idag ifall vi skulle bli tvungna att stanna kvar, men den är nu uppackad för gott hoppas jag.

Av Jessica - 13 september 2009 19:49

Fr.o.m för några dagar sen har bloggagratis bytt namn och således även min bloggadress.


Ny adress är nu http://sturegatan3.bloggplatsen.se, kolla in där om ni vill följa vad som händer.

Av Jessica - 12 september 2009 11:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards