husnr3

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Fika x 2

Av Jessica - 29 september 2009 16:06

I dag när vi var på morgonpromenaden mötte vi Elisabeth och Atlas ute i skogen så då vände vi vårt ekipage och tog sällskap med dem istället. Alltid lika roligt att få sällskap när man är ute och går. Jag har ju inte laddat ner några låtar på mobilen än så det blir lite långtråkigt att bara prata med Judit o Moa.


Sen när vi väl var tillbaks i samhället blev jag hembjuden på fika oxå o det tackar man ju inte nej till. Vi gav oss av hemifrån lagom så att jag skulle kunna ge Judit mat direkt när vi kom hem men nu blev det amning + fika men det gick bra det med.


Imorse när jag vaknade hade Malin messat o undrat över veckans planer, hon satt hemma o hade det lite långtråkigt. Därför har hon just varit här en stund och passat Judit medan jag har bakat morots- & timjanbröd, det är Ralle som gillar hembakat så nu när vi måste spara pengar passar jag på att leka riktig hemmafru. 2 hela limpor lyckades jag få ihop på några timmar!!


Och så klart fikade även jag o Malin så nu är jag nog som alla andra mammalediga. Har förstått att det är mycket fika som gäller när man går hemma och är barnledig .... men fika är mysigt och det är bra att tömma frysen. Har nämligen hittat några nya recept som jag vill testa, bl.a daimkrokanter! Låter mer som godis än kakor?!

 
 
Ingen bild

Linda Halldén

29 september 2009 20:25

Ja det är sant - mycket fika blir det när man är mammaledig - på gott och ont!
Det går väl an när man ammar och gör av med lite kalorier, sen är det inte lika kul när brallorna blir mindre och mindre ...
Men passa på & njut så länge du kan ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards