husnr3

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Första besöket på BVC

Av Jessica - 25 september 2009 08:45

Igår eftermiddag var det dax för första besöket på BVC, halv två skulle vi vara där så det gällde att se till att Judit fick mat innan + att jag själv skulle käka lite lunch.


Fick faktiskt ihop det riktigt bra och vi kunde traska dit i lagom tempo och ändå ha några minuter till godo. Man har ju inte direkt lärt sig hur lång tid olika saker tar, som att mata, byta blöja, klä på dem och sig själv samt ta fram vagnen. Går ju liksom inte att stressa som man kan göra om det bara gäller en själv.... men men allt det där vet ju ni redan som har barn!!


Judit gjorde iaf succé hos sköterskan och lyckades kissa ner hela hennes skjorta!!! Fattar inte att en tjej kan få sån sprutt på kisset, vi har ju märkt det hemma några gånger oxå att hon har kissat ner både skötbord och golv. Häromdagen när jag skulle ta av blöjan före vi skulle bada henne lyckades hon t.o.m bajsa lite på mina glasögon!!! Hade glömt tända taklampan så därför var det lite skum belysning i sovrummet, böjde mig fram för att se ordentligt när jag skulle torka henne o vips så hörde jag en fis på gång! Men det var inte bara en fis - hann flytta mig så att allt hamnade på golvet istället för på min tröja men lite hann visst skvätta på glasögonen. Det där med att vara äckelmagad har man ju fått lägga åt sidan...


Hon fick godkänt när det gäller längd och vikt, vid 16 dagars ålder väger hon 3070 g och är  50,3 cm lång. Dvs nu fattas det bara 5 gram för att hon ska vara tillbaks på sin födelsevikt och det känns skönt. Man har ju liksom ingen koll på hur mycket mat de får i sig. Ibland äter hon bara drygt 5 minuter och nästa gång nästan en halvtimma?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards