husnr3

Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Det går framåt.... & bakåt

Av Jessica - 9 juni 2009 21:10

Det har ju som sagt hänt en del i huset de senaste dagarna så visst går det framåt, men ibland även bakåt. Vi hade ju missat att tänka till med golvnivån i hall-kök som jag skrev om häromdagen så Ralle skulle ju göra om golvet i hallen. Det blir nog inte så mycket jobb tänkte jag.... men ack vad jag bedrog mig!


Ska man göra nåt är det lika bra att göra det ordentligt är ju hans paroll och visst har han rätt. Men det tar ju tid! Ikväll när jag var där och hälsade på en snabbis höll han som bäst på att byta bjälklager så nu måste det bli klart före spånskivorna kan sättas dit. Betyder att det tar nån dag till och under tiden blir ju inte recover-tapeten i vardagsrummet uppsatt så att jag kan måla. Önskar att jag var lite mer händig (och intresserad) så att jag kunde hjälpa till även med bjälklager t.ex


Men nu siktar jag på att kanske få måla i helgen istället och imon ska jag fråga om jag inte kan spackla i köket så länge, så tillsvida att det inte redan är gjort menar jag. Får erkänna att jag inte har så bra koll...


Men jag sköter ju det mesta här hemma istället, så mycket mat som jag lagar nu har jag inte gjort sen vi flyttade ihop! Idag blev det stuvade makaroner och falukorv. Var så sugen på det igår och vi hade korv i frysen som tur var. Försöker tömma en del så vi slipper flytta med allt för mycket. Sen blev det ju en promenad med Moa som vanligt (hade tur och hann ut före REGNET) och efter det har jag börjat torka ur en del köksskåp + rengjort ugnen. Just ugnen tar ju lite tid ...

 
 
Ingen bild

Anna & Wille

9 juni 2009 22:38

Det brukar vara målning som hamnar på vår lott...i alla fall för min det. Vågar inte tänka på hur många timmar jag tillbringat med en pensel i handen under åren vi haft huset. Hoppas allt är bra annars...?? Kram

 
Linda H

Linda H

10 juni 2009 20:19

Jo det tar tid allt som ska göras! I know! Säg den renovering/nybyggnation som följer byggplanen ?!? Tur för er att ni kan bo hos mamma Gunnel om det drar ut lite på tiden.
Får se om jag kanske tar med mig kidzen på lördag och tittar till er. Är riktigt nyfiken på ert hus !! Tapeten var förresten den jag trodde det var. Vi har funderat på den till kontoret innan, men inte kommit till skott. Det är supersuperfin :)
*kram*

http://tradgatan21.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards